Producer bij een reclamebureau

Wat doet een Producer bij een agency?

De verantwoordelijkheden van een Producer lopen uiteen afhankelijk van het soort bureau. Hieronder schetsen we een beeld van een Producer bij een reclamebureau en een Producer bij een productiebureau.

Een Producer bij een reclamebureau:

De rol van een Producer bij een reclamebureau is meestal een combinatie van projectmanagement en accountmanagement taken. Vaak heeft de functie een inhoudelijke focus, dus meedenken met de opdrachtgevers en qua level vergelijkbaar met een Account Director.
Qua projectmanagement kun je denken aan het opstellen en beheren van projectplannen, het verdelen van de taken onder het team en het stellen van doelen en deadlines. Je houdt de voortgang van het project in de gaten en zorgt dat eventuele obstakels worden opgelost. Je bewaakt het budget, vraagt offertes op bij leveranciers en onderhandelt over prijzen. Je zorgt voor een goede samenwerking en coördinatie tussen de interne teams om er voor te zorgen dat iedereen op één lijn zit en de juiste richting volgt.

Qua accountmanagement ben je vaak het aanspreekpunt voor de klant. Je houdt ze niet alleen op de hoogte over de voortgang van het project, maar adviseert ze ook … Je zorgt dat hun wensen/eisen duidelijk worden gecommuniceerd naar het team. Je zorgt dat het eindproduct voldoet aan alle verwachtingen en kwaliteitsnormen en controleert de inhoud.

Een producer bij een productiebureau:

Een Producer bij een productiebureau is ook vaak een combinatie van project en account taken, maar de focus ligt meer op alles regelen op de set en het begeleiden van het gehele productieproces (van video/content projecten).

Je regelt alle logistieke aspecten van de productie zoals locatiescouting, casting, opnameplanning, cameramannen, figuranten, leveranciers, maar bewaakt ook het proces van de postproductie. Dus echt van A-Z! Je coördineert alle praktische aspecten om de uitvoering soepel te laten verlopen.

Je bent het aanspreekpunt voor het team, zorgt dat iedereen zijn werkt goed kan uitvoeren en dat er een goede sfeer op de set is. Je maakt callsheets en brengt structuur aan in ieder productieproces. Je weet waar iedereen mee bezig is en zorgt dat deadlines binnen het budget worden gehaald.

Uiteraard hangt de invulling/hoe de functies zijn ingedeeld ook altijd nog af van het bureau zelf.

Producer vacatures bij AMACOM

Zoek jij een functie als Producer en heb je ervaring bij een digital, social of reclamebureau? AMACOM heeft regelmatig vacatures voor Producer bij o.a. digital agencies, social, communicatie-, design en reclamebureaus.

Op onze vacaturebank staan alle nieuwste vacatures. Wil je automatisch onze nieuwe posities per mail ontvangen? Meld je dan hier aan voor de emailservice van AMACOM: het job alert. Je kunt daar je gegevens invullen, zodat je altijd op de hoogte bent van de nieuwste vacatures van AMACOM!

Gerelateerd:

Ga direct naar: