Hoe we werken?

Voor opdrachtgevers is het werken met een recruiter vaak een logische keuze, maar kandidaten vragen zich nog wel eens af wat de voordelen voor hen zijn. Waarom zou je via een recruiter naar een baan zoeken en niet zelf solliciteren bij interessante bureaus? We hebben een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet.

KENNIS VAN FUNCTIES EN DE MARKT
Door onze ruime recruitment ervaring met advertising & creatives spreken wij dezelfde taal; je hoeft ons niet uit te leggen wat bijvoorbeeld een Digital Account Director, UX of Visual Designer, Producer, Creative Concepter of Social Media Manager doet. Of wat de verschillen zijn tussen de bureaus onderling. Wij kunnen je daar dan ook uitgebreid over adviseren. 

Wij werken voor digitale, reclame-, design-, social en content bureaus en adviseren en ondersteunen fashion & lifestyle brands bij het opbouwen en uitbreiden van hun creative departments.Onze opdrachtgevers vertrouwen ons in onze eerste selectie, waardoor de mensen die door ons worden aangedragen vaak met 1-0 voorsprong het gesprek ingaan! Verder zorgen wij dat je goed voorbereid het gesprek ingaat. Je weet alles van de functie en je gesprekspartners zodat je beslagen ten ijs komt

NETWERK
We hebben een mooi netwerk aan bureaus waar we voor mogen werken. Wij weten vaak welke functies er spelen in de markt en welke bureaus, start-ups of toffe merken op zoek zijn naar nieuwe kandidaten.

Of je nu op zoek bent naar je eerste echte job of al jarenlange ervaring bij bureaus hebt opgedaan, de kans is groot dat een recruiter net even beter op de hoogte is van welke mogelijkheden er op dit moment spelen, want wij zijn 24/7 bezig met het recruitmentvak! We hebben veel contact met opdrachtgevers en weten vaak al dat bureaus een aanvulling zoeken op hun team voordat ze dit zelf aankondigen via hun website, vacaturesites en/of social kanalen. Ook kunnen we eventuele vragen die je hebt over het bureau of de functie voor je beantwoorden omdat we het bureau en de mensen kennen, dus we beschikken over meer informatie dan dat je in een functieprofiel vindt! Het kan ook zijn dat het geen match is met wat je zoekt, de accounts waarvoor je komt te werken je niet aanspreken of wellicht komt het salarisplaatje helemaal niet overeen, dan scheelt je dan weer een sollicitatiegesprek!

OPVALLEN
De advertising industrie is een populaire markt, veel bureaus worden overspoeld door sollicitaties wanneer zij een vacature online zetten. Jouw sollicitatie, waar je natuurlijk keihard je best voor hebt gedaan, komt tussen een grote stapel (digitale) brieven terecht. En nu maar hopen dat je een reactie krijgt. Wanneer je bij een bureau voorgesteld wordt door een (goede) recruiter, heb je al een stapje voor. De recruiter heeft vaak al goed contact met iemand binnen het bureau en geeft een uitgebreide toelichting waardoor je gegevens sneller bekeken worden. Daarnaast schetst een goede recruiter een realistisch plaatje waardoor de opdrachtgever een compleet beeld krijgt en ziet waarom er een match is! Ook bespreken we je cv, portfolio en LinkedIn en geven we je hier advies over. 

EFFICIENT
Je ontvangt niet alleen sneller een reactie op je sollicitatie, een recruiter kan je ook op meerdere interessante mogelijkheden tegelijk wijzen. Zo ben je soms voor drie verschillende functies tegelijk in procedure, een luxeprobleem! En uiteraard wijzen wij je er ook op als de match er niet of niet voldoende is, zodat je kunt bekijken of het wel de moeite waard is om te gaan praten, want solliciteren kost tijd. Verder zorgen wij dat je goed voorbereid het gesprek in kunt gaan (je krijgt van ons een uitgebreide briefing). Na het gesprek krijg je van ons een snelle, inhoudelijke terugkoppeling en verder regelen wij alles van de vervolggesprekken t/m contractonderhandeling.

DE BESTE VERSIE VAN JEZELF
In het uitgebreide gesprek krijgen wij een goed beeld van wie je bent en waar en in welke rol je het beste tot je recht komt. Om ervoor te zorgen dat niet alleen jij, maar ook een potentiele werkgever jou ziet als de juiste kandidaat voor de job, kunnen recruiters je net wat meer insights geven over wat belangrijk is en welke relevante informatie je het best in een gesprek naar voren kunt laten komen. Omdat wij met de opdrachtgever hebben gesproken weten wij goed welke ervaring, eigenschappen of visie zij belangrijk vinden in een kandidaat. Om op gesprek te komen, adviseren wij je ook over hoe je cv en portfolio bij ons overkomen en waar dit (eventueel) nog scherper kan. Je kunt je dan nog nét wat beter presenteren. Maar ons motto is vooral: BE YOURSELF! 

ON TO THE NEXT ONE
Ook wanneer na een gesprek blijkt dat de functie niet de juiste match voor je is, kan samenwerken met een recruiter nog een voordeel bieden. Aan de hand van de inhoudelijke terugkoppeling krijg je (nieuwe) inzichten waardoor je je de volgende keer nog beter kunt neerzetten. En niet onbelangrijk, recruiters (wij in ieder geval) blijven de markt voor je in de gaten houden en als er interessante mogelijkheden spelen, trekken wij aan de bel! 

HOE HET WERKT?
Zie je een leuke functie? Reageer dan via de link die erbij staat en we laten je zo snel mogelijk wat weten. Sluit je achtergrond goed aan bij een van onze functies, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een gesprek bij ons op kantoor of plannen we een call in. Zien we niet meteen de match, dan wachten we ook even met een kennismaking. Zo houden we het zo concreet mogelijk. Als we elkaar zien, dan weten we meestal welk bureau/opdrachtgever voor jou interessant zou kunnen zijn (en dan hebben we dat ook meestal al telefonisch met elkaar besproken). Jouw gegevens gaan nooit ergens naar toe zonder jouw toestemming en alle informatie en sollicitaties worden uiteraard zeer vertrouwelijk behandeld.

SPELREGELS
Onze werkwijze is open en transparant. Dit zie je terug in al onze communicatie. Zo geven we bijvoorbeeld direct aan (indien mogelijk) om welk bureau/opdrachtgever het gaat, zodat je meteen kunt inschatten of deze opdrachtgever je aanspreekt en bij je past. Daarvoor terug willen we je vragen om niet direct bij onze opdrachtgever te solliciteren en ons als het ware 'te passeren'. Onze doelstelling is namelijk om een long term partnership met zowel onze kandidaten als opdrachtgevers op te bouwen en beiden ook in de toekomst te blijven helpen aan een nieuwe job of collega. 

KANDIDATENBANK
Er wordt regelmatig gevraagd hoe je als kandidaat op onze kandidatenbank terecht kunt komen. De kandidaatprofielen die je in onze kandidatenbank op de site ziet staan zijn samen met de kandidaat opgesteld in een uitgebreid gesprek. Wij plannen deze gesprekken pas in op het moment dat er een concrete match is of als je achtergrond zo goed past bij onze opdrachtgevers dat wij verwachten op korte termijn iets voor je te kunnen betekenen. Willen we elkaar graag ontmoeten maar lukt het niet om de agenda's op elkaar af te stemmen? Dan kijken we wat er voor of na werktijd mogelijk is of plannen we eventueel een videocall in. 

Overigens zijn onze diensten voor kandidaten geheel kosteloos. Onze opdrachtgevers betalen ons een fee voor het searchen en selecteren van de juiste kandidaat.

Wil je op de hoogte gehouden worden van de nieuwste functies? Schrijf je dan in voor onze Job Alert.

DIVERSITY & INCLUSION
Wij zetten ons in voor gelijkheid, diversiteit en inclusie. De reclamebranche speelt hierin een grote rol en wij vinden het daarom ook belangrijk dat de teams, die een grote rol hebben in de beeldvorming in de media, divers zijn. Wij denken dat dit een afspiegeling moet zijn van de wereld waarin we leven, zowel het werk dat bureaus maken als de mensen die de bureaus vormen. Wij nemen uiteraard alle gekwalificeerde sollicitanten in overweging, ongeacht geslacht, afkomst, religie, seksuele geaardheid of leeftijd.