Kandidaat: CREATIVE

  • Vast
  • BREDA
  • Content & Klantzijde/brands & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 33742)

Gewenste positie: een senior creatieve rol gericht op de ontwikkeling van (social) campagnes, met tevens ruimte voor het creëren van content en inhakers. Een werkomgeving waar creativiteit en innovatie hoog in het vaandel staan:

  • Ontwikkelen van (social/360 graden)) campagnes;
  • Klantcontact/presentatie en betrokken bij pitches;
  • Betrokken en bewaken van de executie van het concept;
  • Social huisstijl ontwikkelen, campagne vertaalslag maken, grote (social) designlijnen uitzetten;
  • Conceptontwikkeling;
  • Bedenken van oneliners;
  • Visual design, animeren.

Gewenst bureau/brand: reclame- of fullservice bureau, met een creatieve afdeling waar brainstormen, sparren en samenwerken aan mooie projecten voor toffe brands. Eventueel klantzijde mits er een creative department aanwezig is met senioriteit.

Persoon/eigenschappen: creatieve allrounder op gebied van social media. Sociaal vaardig en teamplayer. Kwaliteitsgericht. Kan concepten door vertalen naar creatieve uitingen die naadloos aansluiten bij de identiteit van het merk. Thinking outside the box omschrijft zijn werkwijze van Freek. Positieve instelling en betrokken bij het bedrijf.

Ervaring: > 7 jaar als Art Director en Sr. Creative en Content Designer bij social agencies en aan klantzijde (digital platform):

  • Het bedenken van creatieve campagnes en social uitingen voor verschillende merken
  • Samenwerken met een creatieve copywriter
  • Focus en begeleiding liggen op de visuele aspecten binnen de oplevering van producten
  • Aansturen van fotografen, (3D) animators en andere designers aan om concepten werkelijkheid te maken
  • Pitchen van werk aan klanten en meenemen in creatieve gedachten
  • Verantwoordelijk voor alle social kanalen
  • Aansturen mbt concept en creatie en strategieën uitwerken
  • Jonge generatie aan brand te verbinden. Zowel voor de vaste content maar ook voor grotere (360 graden) campagnes

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches FMCG, Retail, Travel, telecom en energie.

Opleidingen: Communication en Multimedia Design (HBO), Minor: Media Vormgeving en Data Design (Willem de kooning Academie).

Awards: Het beste merk.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis: Illustrator, Photoshop, Indesign, Premiere Pro, After Effects.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor 40 uur p/week.

Opzegtermijn: n.v.t. / per direct beschikbaar.

Bereisbare regio: Breda/Noord Brabant, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven.

Salarisindicatie: € 4.750,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.