Gewenste positie: een brede, inhoudelijke, senior/lead account rol.
Strategisch communicatieadvies aan de klant, briefing, debriefing (goede commerciële en tactische vertaalslag maken van de wensen van klant), samenstellen / aansturen projectteam/pm, klantpresentaties schrijven en geven (ism creatie en/of strategie), motiveren, aansturen en evalueren account team. Verantwoordelijk voor budgetten en targets, grote lijnen uitzetten en bewaken, strategische account ontwikkeling, new business, etc.
Gewenste omgeving: digital/geïntegreerd bureau of brand / communicatiepositie aan klantzijde. Cultuur: diverse, informele, open (communicatie)cultuur. Korte lijnen. Gezonde work / life balance, flexibiliteit / hybride werken.
Persoon/eigenschappen: wo werk- en denkniveau; communicatief zeer vaardig; analytisch scherp; pragmatisch; probleemoplossend; energiek; georganiseerd; gewend om met strakke deadlines en targets te werken; brede algemene ontwikkeling, op de hoogte van actualiteiten; toegankelijk persoon; focus op diversiteit en inclusiviteit.
Ervaring: +/- 15 jaar als Account Director, Communicatieadviseur, Account Manager en Projectmanager, PR & Communicatie. Ervaring opgedaan bij PR/communicatiebureau, online/digital reclamebureaus, geintegreerd communicatie-/reclamebureaus en gespecialiseerd social media marketing bureau.
- Leiding geven aan een (account- en project) team van 3-10 medewerkers
- Uitzetten en begeleiden van grote (ook internationale) campagnes (TTL / integrated / digital)
- Marktontwikkelingen signaleren en omzetten naar strategische (marketing)communicatieplannen
- Advies geven over en opzetten / uitvoeren van kwalitatieve onderzoekstrajecten (focusgroepen)
- Initiëren en uitvoeren van merkpositionering / merkstrategie / sales / mediastrategie
- (pro) Actief adviseren van/en sparringpartner zijn voor klanten (directie niveau) & intern
- Initiëren, bestendigen en uitbouwen van klantrelaties op strategisch niveau
- Initieren en begeleiden van DE&I trajecten
- Signaleren en oppakken van new business kansen incl. cold sales, pitch trajecten, verdiepen business huidige klanten
- Begrotingen / offertes opstellen en reviewen, opstellen van long term accountplannen
- Identificeren, ontwikkelen en uitrollen van (nieuwe) commerciële proposities
- Goed begrip van klantprocessen en klant business
- Briefen van overige (creatieve) partijen en reviewen creatieve (communicatie)concepten
- Verantwoordelijk voor voortgang projecten t.a.v. kwaliteit, planning en budget
- Voorbereiden en houden van (klant)presentaties.
- Vervaardigen en redigeren van teksten (long / short copy)
- Contractonderhandelingen met derden, aansturing derden
- Opzetten accountafdeling en processen inrichten
- Management rapportages opleveren, financial forecasting
Accounts: zeer divers: van grote (internationale) A-Merken tot MKB, B2B enB2C, fashion/lifestyle, muziek, hospitality, finance, leasure, automotive, non-profit/culturele sector, retail, telecom, FMCG A-merken, etc.
Soort projecten: ATL, TTL, BTL, integrated (campagnes), branding en (her)positionering, merkactivatie, social media, influencer campagnes, onderzoekstrajecten.
Bereisbare regio: Groot Amsterdam, evt. Rotterdam (met OV).
Opzegtermijn: 1 maand,
Soort dienstverband: beschikbaar voor 32-40 uur voor een vast dienstverband.
Opleidingen: diverse Universitaire studies gevolgd; o.a. Cultuurwetenschappen en Filosofie (Master).
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en geschrift , Italiaans, Duits en Frans (voldoende) in woord en geschrift.
Salarisindicatie: € 5.700,- / € 6.000,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie/secundaire arbeidsvoorwaarden.