Advertising news

DATA VERSUS CREATIVITEIT

Digitale transitie, data en technologie staan hoog op de agenda en budgetten vloeien steeds meer richting makkelijk meetbare digitale platformen. Maar deze platformen brengen slechts een kortetermijnroes teweeg en het lijkt er steeds meer op dat het niet uitmaakt hoe je het doet, áls je het maar doet. Maar wil je succesvol zijn, dan zal jouw concept daarnaast ook iets teweeg moeten brengen dat het concept van je concurrent niet geeft. Dus wat is, zonder creativiteit, dan eigenlijk nog de betekenis van data? Dit proces schreeuwt juist om het creatief combineren van beschikbare informatie en bedrijven die waarde hechten aan creativiteit scoren dan ook op veel fronten beter. Lees meer over het belang van een cultuur waarin creativiteit centraal staat en waarom creativiteit doorslaggevend is.


HET NUT VAN RECLAME

Verschillende brancheorganisaties in de reclame hebben een campagne opgezet waarmee het maatschappelijk nut en belang van reclame wordt toegelicht. Te vaak merken de initiatiefnemers dat reclame beperkende maatregelen worden voorgesteld, terwijl niet alleen de media maar ook de consument baat heeft bij het bestaan van reclame. Het gaat niet alleen om het promoten van producten en diensten, het maatschappelijk nut en belang van reclame is juist veel groter. De kennis hierover is niet altijd vanzelfsprekend, daarom is de campagne is pro-actief gericht op alle beleidsmakers in Den Haag - Kamerleden, mediawoordvoerders en ambtenaren van ministeries. De boodschap: reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert. Lees meer op de website: http://nutvanreclame.nl/


5 INNOVATIES DIE CREATIEVE CONTENTMARKETING NOG BOEIENDER MAKEN 

Veel merken focussen zich op online video en social media, maar er zijn veel meer mogelijkheden voor creatieve contentmarketing. Lees hier welke opkomende technologieën en platformen je moet gebruiken om de beleving van je verhaal optimaal te versterken!


DIT ZIJN DE 10 HOT FUTURE JOBS IN DIGITAL MARKETING

De Digital Marketing business is snel aan het veranderen en functies die een paar jaar geleden niet bestonden zijn nu gebruikelijk en onmisbaar. Benieuwd welke 10 functies de komende jaren een belangrijke rol gaan spelen en waar het meest naar gevraagd zal worden? Lees het hier!

 

10 hot jobs

 


DIT HEBBEN DE WINNAARS VAN DE CANNES LIONS 2017 MET ELKAAR OVEREEN

WARC onderzocht de winnaars van de Cannes Lions 2017 en komt tot 4 centrale thema’s. De onderzoekers richtten zich op de 122 inzendingen voor de categorie Creative Effectiveness Lions. In deze categorie bevinden zich campagnes die meetbare resultaten kunnen laten zien over een langere termijn. Gebleken is dat online video het belangrijkste kanaal is, gekeken naar de effectiviteit van campagnes. Daarnaast zijn er nog 3 trends die hier invloed op hebben, lees hier meer.


DE MEEST GEMAAKTE FOUTEN BIJ HET MAKEN VAN EEN PORTFOLIO

Je portfolio is je persoonlijke visitekaartje en voor opdrachtgevers en bureaus de reden om je wel óf niet aan te nemen. Zorg -  naast een gelikt design - dat klantvraag, middelen, oplossing en resultaat goed geformuleerd zijn. Wat er dan nog mis kan gaan? Lees het hier