WINNAARS EFFIE AWARDS 2021

Gister zijn voor de 38ste keer (in afgeslankte vorm) de Effie Awards uitgereikt. Er zijn dit jaar 33 inzendingen beoordeeld door in totaal 51 juryledenl 7 vakjury’s en een hoofdjury. De cases worden beoordeeld op doel, strategie en resultaat. De gouden Effie ging dit jaar naar a.s.r. met de campagne Dit is de tijd van doen (TheMerge) en Zeeman met de campagne Lucht, eau de parfum voor de laagst mogelijke prijs (Persuade). Verder zijn er nog vier zilveren, vijf bronzen en twee keer een Leffie (voor gedurfde inzendingen) uitgereikt. Zie alle winnaars en campagnes hieronder!

GOUD


Campagne: Lucht
Adverteerder: Zeeman
Bureau: Persuade i.s.m. Ganbaroo PR, Artbox Amsterdam 


Campagne: Dit is de tijd van doen.
Adverteerder: a.s.r.
Bureau: TheMerge i.s.m. DVJ Insights, MediaReverse

ZILVER


Campagne: Hoe de Staatsloterij Oudejaarstrekking weer een knallende jaarafsluiter werd.
Adverteerder: Nederlandse Loterij
Bureau: TBWA\NEBOKO i.s.m. Mindshare.Greenhouse


Campagne: Alleen samen krijgen we Corona onder controle
Adverteerder: Rijksoverheid, kernteam crisiscommunicatie
Bureau: Roorda Reclamebureau i.s.m. Tabula Rasa, BKB het campagnebureau, Initiative Media, HvdM


Campagne: The Dark Side of Money
Adverteerder: ABN AMRO
Bureau: N=5

BRONS


Campagne: De KiKa-Berentribune
Adverteerder: MSD Nederland
Bureau: Joe Public Take Away Advertising i.s.m. Stichting Kinderen Kankervrij, sc Heerenveen


Campagne: KPN SuperWifi
Adverteerder: KPN
Bureau: DentsuAchtung! i.s.m. Mindshare, A Bigger Circle


Campagne: Crisp, Beter eten, lekker geregeld
Adverteerder: Crisp
Bureau: DentsuAchtung!


Campagne: Zooo veel money
Adverteerder: Nederlandse Loterij - Eurojackpot
Bureau: DEPT Agency, Mindshare.Greenhouse


Campagne: Het grote speelgoedboek van de winkel voor blije koppies
Adverteerder: bol.com
Bureau: DEPT Agency i.s.m. Dentsu


Campagne: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt: Een vat vol impact
Adverteerder: Hertog Jan - Ab Inbev
Bureau: The Valley i.s.m. Osborn Pike, Dentsu Media, Four Creating, NRC Media, SiteSupport

LEFFIE


Campagne: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.
Adverteerder: De Leescoalitie
Bureau: 2Basics i.s.m. Ubisoft Benelux


Campagne: Het Helpende Bord.
Adverteerder: HAK
Bureau: DDB Unlimited i.s.m. Philip Post Production, Creative Venue, The Humblebrag, HappyLife PR, Wageningen University, Earforce, Voedingsstijl, Waarmakers studio, Royal Goedewaagen, Food Creativity, Egotribe