WINNAARS DUTCH CREATIVITY AWARDS 2021

ADCN

De winnaars van de Dutch Creativity Awards (voormalig ADCN) 2021 zijn bekend gemaakt! Er zijn 950 inzendingen ontvangen waaruit 207 finalisten zijn verkozen in 8 disciplines. In totaal zijn er 14 gouden, 33 zilveren en 52 bronzen awards uitgereikt, evenals de Grand Prix en de Members Award. 

HERC

De Grand Prix is toegekend aan Tony's Chocolonely en HERC voor de Sweet Solution bewustwordingscampagne, waarmee ze aandacht vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie. De jury vond het een gedurfde campagne die de positie van Tony's als disruptor versterkt.

De ADCN Members Award werd uitgereikt aan adidas voor Watch Us Move (ontwikkeld door TBWA\NEBOKO) in de categorie Society. Het discipline Society, dat staat voor creativiteit die een positieve bijdrage levert aan de samenleving, is ten opzichte van de vorige jaren verdrievoudigd en heeft dit jaar 12 winnaars. 

De jury heeft dit jaar meer prijzen én hogere prijzen uitgereikt dan normaal, wat aantoont hoe de branche flexibiliteit heeft getoond in tijden van crisis en complexiteit en er uitzonderlijk creatief en kwalitatief werk is gemaakt. 

Bekijk hier alle winnaars en finalisten en de feedback van de jury voor elke afzonderlijke case in de categorieën Business, Communications, Craft, Culture, Design, Digital, Future en Society.

https://www.adcn.nl/inspiration/winners-announced-1