30 seconden prime time tijdens de Super Bowl, wat moet dat kosten? Zo'n 5,5 miljoen dollar! Het is dan wel 100.000 dollar goedkoper dan vorig seizoen, vanwege de corona crisis moeten sommige adverteerders toch wat meer op de portemonnee letten en doet niet iedereen dit jaar mee (zoals Coke en Pepsi). Gelukkig is er nog genoeg te zien, dus wij hebben een paar commercials voor je op een rijtje gezet!
In de 2 minuten durende commercial van Jeep, The Middle, vertelt Bruce Springsteen het verhaal van een diep verdeeld land. Het geografische centrum van Amerika wordt gebruikt als metafoor voor de politieke middenweg, tussen rood en blauw; een duidelijke verwijzing naar de politieke onrust in Amerika. De Jeep neemt je mee op reis naar het U.S. Center Chapel in Kansas, op zoek naar een gemeenschappelijke basis en nodigt de kijkers uit om alle manieren te herinneren waarop Amerikanen met elkaar verbonden zijn.
Squarespace steekt de legendarische hit '9 to 5' van Dolly Parton in een nieuw jasje en verandert de werktijden naar 5 tot 9, met oog op alle ondernemende mensen die keihard werken voor hun eigen bedrijf. De meeste mensen zullen niet helemaal achter de switch van een 8 naar 16 uur staan, maar het nummer zelf, de beelden en choreografie maken een hoop goed.
General Motors heeft Will Ferrel (en Kenan Thompson en Awkwafina) weten te strikken voor hun commercial. Amerika heeft nog een achterstand op Noorwegen als het gaat om elektrische auto's en met leuke woordgrappen en een dosis humor nemen ze het op tegen het land. En als reactie daarop kwam Audi met deze video met Kristofer Hivju, bekend uit Game Of Thrones, die Noorwegen verdedigd.
De commercial van Bud Light gaat over het zure 2020 dat ieder van ons achter de rug heeft (de één wat erger dan de ander). When live gives you lemons..
Freelance platform Fiverr komt met een parodie op Trump’s campagneteam, die een parkeerplaats voor de garagedeur van hoveniersbedrijf Four Seasons Total Landscaping gebruikten. Want waarom nou op die specifieke plek? Dat laten ze zien in de commercial. Super creatief gedaan en hopelijk kunnen ook de republikeinen er om lachen.
In de commercial van Toyota speelt Jessica Long, Paralympisch kampioen zwemmen, de hoofdrol. We zien het belangrijke telefoontje dat haar adoptie-ouders kregen, ondersteund door mooie, emotionele beelden. Toyota is partner van het paralympisch comité en met deze commercial bouwen ze verder aan aan hun campagne 'Start your impossible'.
Commercials met celebs zijn altijd in trek, dacht Cheeto's. Te zien is Ashton Kutcher die Mila Kunis steeds weer betrapt op het eten van chips, terwijl Mila ontkent dat dit zo is - op het nummer It wasn't me van Shaggy. Uiteraard heeft Shaggy zelf ook een groot aandeel in de commercial.
Ook in de categorie celebs, de commercial van Doritos met Matthew McConaughey. Maar dan Matthew in 2D versie. Hij loopt tegen de nodige obstakels aan nu hij zo plat als een dubbeltje is, maar gelukkig neemt hij zijn normale vorm weer aan na het eten van de 3D Crunch.
Bass Pro Shops en Cabela’s zonden een 60 seconden durende commercial uit waarmee ze outdoor life vieren als een plek waar we in deze lastige tijden nog altijd terecht kunnen. Met mooie beelden uit de natuur laten ze zien dat steeds meer gezinnen de natuur ontdekken in deze tijden en dit een lichtpuntje kan zijn in onzekere tijden.
De eerste Super Bowl commercial van Anheuser-Busch InBev schijnt een licht op de rol die bier speelt in het leven van veel mensen. Je ziet verschillende scenes van mensen die een biertje delen tijdens momenten van teleurstelling en verdriet. Dus gewoon de momenten dat je even zin in hebt een biertje.
Een andere opvallende commercial is die van het Zweedse merk Oatly. Waar er in de rest van de commercials enorme bedragen in zijn opgegaan/voor gebruikt zijn, is deze low budget commercial iets heel anders. De CEO van Oatly zingt een eigen geschreven lied waarvan hij hoopt dat het in mensen hun hoofd blijft hangen. Het is in 2014 al opgenomen maar mocht niet uitgezonden worden in Zweden vanwege de tekst: It’s like milk, but made for humans”. Oatly hoopt dat mensen meer gaan praten (/zingen) over havermelk en zich meer bewust worden van duurzamere keuzes. De commercial valt in ieder geval op tussen de rest!
Michelob doet ook mee met de celebrity hype, maar dan op zijn eigen manier. Ze gebruiken celebrity lookalikes (maar met één echte op het eind, welke ook verantwoordelijk is voor de voice-over), waarmee ze willen zeggen dat hun hard seltzer niet gezien moet worden als één van de vele knock-offs.
Nog meer commercials zien? Bekijk ze hier!