OGILVY PAKT VERTEKEND BEELD INFLUENCERS AAN

Ogilvy
 
Ogilvy UK heeft besloten om niet meer samen te werken met influencers die hun lichaam, huid en gezicht op foto's bewerken voor campagnes. Een mooie stap in de goede richting waarin het bureau voorop loopt. Het is gebleken dat social media en de onrealistische foto's van influencers met perfecte lichamen, met name voor jongeren, schadelijk is voor de mentale gezondheid. Het perfecte plaatje bestaat niet en ook influencers die als brand ambassador reclame maken zijn gewoon normale mensen en daarom zou er geen vertekend beeld gegeven moeten worden. 

Verwacht wordt dat ook andere (influencer) bureaus zullen volgen of dit punt op zijn minst op de agenda zullen zetten. Een merk dat bijvoorbeeld alleen nog met influencers werkt die echte foto's plaatsen is Dove. Ook hoopt Ogilvy dat de diversiteit van influencers hierdoor wordt verbeterd en een meer representatief beeld geven van de bevolking, iets wat Dove al heel goed laat zien

Ogilvy zegt dat het probleem niet van de één op de andere dag opgelost kan worden, het gaat om een systematisch, doorgewinterd probleem en daarom gaan ze hun klanten adviseren en helpen om een gedegen plan op te stellen. Ook is het nodig dat de rest van de industrie achter het verbod staat. Ogilvy wil hierin het bureau zijn dat de basis legt, zodat andere bureaus kunnen volgen. Zij kunnen Ogilvy benaderen voor een briefing.  

Well done Ogilvy!

Benieuwd wat de influencers zelf van dit verbod vinden? Lees het hier.

https://www.thedrum.com/news/2022/04/07/ogilvy-will-no-longer-work-with-influencers-who-edit-their-bodies-or-faces-ads