CLUBHOUSE

Er is weer een new kid in town; de voice-only app Clubhouse. Ook wij waren erg benieuwd en hebben ons aangemeld om er meer over te weten te komen. Want wat is het nou precies? Het heeft iets weg van podcasts, maar dan vinden de gesprekken live plaats. De host(s) van een room leidden het gesprek, maar als luisteraar kun je ook actief deelnemen of een vraag stellen als je je hand opsteekt. Sommige rooms zijn voor iedereen toegankelijk, anderen zijn alleen open voor mensen die je volgt of op uitnodiging. Ook kun je lid worden van clubs, wat je kunt zien als een online community waarbij leden een gemeenschappelijke interesse hebben. Je wordt dan ook op de hoogte gehouden van nieuwe bijeenkomsten. 

Je kunt als merk niet aanwezig zijn in de vorm van een bedrijfsaccount, maar alleen in de vorm van een persoon (bijvoorbeeld als medewerker of ambassadeur). Je kunt meer diepgang geven aan een onderwerp dat voor jouw bedrijf relevant is en jouw expertise met de doelgroep delen, maar ook juist luisteren naar de doelgroep en zo meer te weten te komen over de interesses van jouw doelgroep. Een mooie manier om in deze tijden toch nog te kunnen netwerken, kennis te delen, de interactie op te zoeken en een specifieke doelgroep te bereiken. 

Zorg alleen wel dat je op tijd bent voor de talks die je graag wil volgen, want ze zijn niet later terug te luisteren dus te laat is te laat. Toegang tot de app krijg je via een invite van een bestaande gebruiker en op jouw beurt kun je ook weer andere gebruikers uitnodigen. Ben jij al actief op Clubhouse en welke clubs en rooms mogen wij volgens jou niet missen?