CATCH UP WITH KRIJN VAN DUIJVENBODE

Krijn

In deze rubriek praten we bij met kandidaten die bij één van onze opdrachtgevers zijn begonnen. Het is inmiddels bijna drie jaar geleden dat Krijn van Duijvenbode bij O2 Communicatie is gestart. Let's catch up! 

Je bent 3 jaar geleden begonnen als Creative Lead bij O2 Communicatie. Waar heb je je zoal mee bezig gehouden? 

''Als Creative Lead bij O2 Communicatie heb ik de afgelopen drie jaar mijn stempel mogen drukken op diverse aspecten van creatieve projecten binnen ons bureau. Vanaf het moment dat ik aan boord kwam, kreeg ik de kans om met alle klanten in ons portfolio te werken, variërend van langlopende campagnes tot rebranding vraagstukken en losse design opdrachten tot complete videoproducties.''

Wat is de reden dat je voor O2 Communicatie hebt gekozen?

''Mijn keuze voor O2 Communicatie was onverwacht. De vacature leek mij in eerste instantie niet passend bij wat ik zocht. Maar na een kennismaking met de eigenaren, Hans en René, voelde ik me direct op mijn plek. Het bureau bevindt zich op een prachtige locatie nabij het centraal station van Utrecht, wat de dynamiek en inspiratie in ons werk alleen maar versterkt. Bovendien sprak het vooruitzicht om deel uit te maken van de toekomstplannen van het bureau en zelfs mogelijk mede-eigenaar te worden me enorm aan.''

Waar hebben jullie als bureau zoal aan gewerkt de laatste tijd? 

''Wat betreft recente projecten, hebben we onder andere samengewerkt met de gemeente Utrecht aan een crossmediale campagne gericht op de mentale gezondheid van jongeren. Daarnaast zijn we trots op onze inspanningen voor de veiligheidscampagne van Sodexo en de app lancering en positionering van het waterschap Hollandsche Delta. Deze projecten hebben ons team en de klant uitgedaagd om op creatieve wijze impact te maken en daar ben ik ontzettend blij mee.''

Wat is jullie visie voor de komende twee jaar?

''Onze visie voor de komende jaren gaat verder dan slechts twee jaar vooruit. Met de recente aanwinst van een nieuw lid in de directie, richten we onze blik op de komende vijf jaar. We onderzoeken of onze huidige positionering nog relevant is en zo niet, welke richting we moeten inslaan. Ook streven we ernaar om onze bestaande klanten te blijven verrassen met effectieve communicatie, terwijl we ook blijven kijken welke nieuwe organisaties passen bij de toekomst van O2 Communicatie.''

Van welke spraakmakende, innovatieve of creatieve campagne sloeg jij het afgelopen jaar steil achterover (nationaal/internationaal)?

''Steil achteroverslaan is een groot woord. Maar op dit moment is de 'Ton op de bank'-campagne van Bridgefund er een die voor mij een interessante is omdat ik er ook volop mee bezig ben. Deze campagne is namelijk een mooi voorbeeld over de rol van AI in de communicatiewereld. Het is fantastisch om te zien dat merken experimenteren met AI, maar ook dat het menselijke aspect van creatie nog steeds van onschatbare waarde is. De betrokkenheid van designers bij het verfijnen van de campagne laat zien dat AI nog lang niet alles kan overnemen en dat creativiteit nog altijd een menselijke touch nodig heeft.''

Nog iets wat je wil delen met ambitieuze jongeren die graag op een soortgelijke positie terecht willen komen?

''Als je op zoek bent naar een vergelijkbare positie als de mijne, zou ik mee willen geven dat het belangrijk is om open te staan voor onverwachte kansen en mogelijkheden. Soms kunnen de beste kansen zich aandienen op momenten waarop je het niet verwacht. Het is essentieel om nieuwsgierig te blijven en bereid te zijn om nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe ervaringen op te doen.

En dit is een beetje een dooddoener maar het blijft wel relevant vind ik zelf. Het is wat mij betreft van groot belang om jezelf continu te blijven ontwikkelen en te investeren in je vaardigheden en kennis op het gebied van creativiteit en communicatie.''