Kandidaat: BRAND MANAGER - CONTENT MANAGER - COMMUNICATIESTRATEEG

  • Vrouw, 35 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Brands/klantzijde & Digital & Media
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 9843)

Bereisbare regio: Noord Holland.
Opzegtermijn: 1 maand. 
Beschikbaar voor 32 uur.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband.

Gewenste positie: Creatief communicatie professional. Een verantwoordelijke en afwisselende functie, een combinatie van denken en doen op het gebied van strategie, content, creatief:

  • Het (mede) ontwikkelen van concepten digitale/social/pr concepten (platforms, digital, content, social en influencer)
  • Klant contact en samenwerken met creatie
  • Betrokken bij strategie en/of samenwerken met strategen
  • Het managen en motiveren van (project)team, inspringen waar nodig en bewaken van executie
  • Schakelen met verschillende niveaus binnen en buiten een organisatie, van stakeholdermanagement t/m externe partijen
  • Structuren aanbrengen, processen optimaliseren, overzicht creëren/scheppen en behouden binnen uiteenlopende
  • Presentaties voor pitches en klanten
  • Leiden brainstormsessie & workshops
  • Overzicht scheppen en behouden binnen uiteenlopende projecten

Persoon/eigenschappen: creatief; strategisch; leidinggevende skills; taakgericht; doelgericht; vindingrijk; flexibel; zelfstandig; direct; positief; mensgericht; sociaalvaardig; kritisch; pro-actief; betrokken en loyaal; verantwoordelijk; gedreven.

Ervaring: > 10 jaar op het gebied van Strategy, Creative Media, Digital RTV en Campaign/Planning bij communicatie-/pr-, digital, creatieve en mediabureaus:

  • Meedenken over visie, strategie en richting van bureau(s)
  • Ontwikkelen van communicatiestrategie en merk, media en creatieve strategieën en positioneringen
  • Vanuit strategie de brug slaan tussen creatie en media
  • Verzamelen en analyseren van insights
  • Schrijven van (de)briefings
  • New business en pitchen
  • Aansturen van een team (6 FTE)
  • Lid MT
  • Betrokken in de ontwikkeling van een influencer marketing tool
  • Project management: Opstellen en bewaken planning, budget, evalueren van KPI’s en doelstellingen
  • Media planning over alle kanalen, presentaties en workshops
  • Social media content management
  • Servicen van klanten over online marketing kanalen
  • Ontwikkelen van campagne- en digital media communicatiestrategie en planning
  • Coördineren van campagnes, van media inkoop tot evaluatie en optimalisatie (premium bannering, social media, video, programmatic buying, content, influencers, SEA & affiliates)
  • Ondersteunen van RTV Director ahv strategie, planning, optimalisatie en evalueren.

Accounts: o.a. Fashion; Beauty; Lifestyle; Retail.

Gewenst bureau/brand: open, creatieve en innovatieve werkomgeving; bijdragen aan maatschappij, milieu, duurzaamheid.

Opleidingen: bachelor Business Administration; momenteel volgt de kandidaat het oriëntatiejaar van de Gerrit Rietveld Academie.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Word, Excel, Powerpoint, Keynote
  • Mailchimp; FB & Insta Powereditor; DoubleClick Coosto
  • Obi4Wan; Meltwater; Imovie
  • Wordpress; Photoshop; Google Adwords

Salarisindicatie: € 5.500,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.