Kandidaat: PROJECT DIRECTOR - OPERATIONS MANAGER

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Brands/klantzijde & Digital & Advertising & Social
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 9752)

Gewenste positie: een overkoepelend rol waarbij kandidate verantwoordelijk wordt voor digitale projecten en processen:

  • Overzicht bewaken, toezien op efficiency, optimaliseren processen en werkmethodieken/templates om winstgevendheid te optimaliseren;
  • Grote, complexe digitale nationale en/of internationale creatieve digitale projecten begeleiden, van briefing tot oplevering, samen met inspirerende collega's/opdrachtgevers;
  • Samenwerken met alle afdelingen binnen een bureau; strategie, UX, creatie, design, aansturen externe bureaus/developers en begeleiden executie en zorgdragen voor een goede communicatie en efficiënte werkwijze;
  • Sturen op kwaliteit en winstgevendheid van de projecten;
  • Klantcontact, aanspreekpunt escalaties en grote accounts. Betrekt de opdrachtgevers graag bij/door het gehele proces, houdt hen betrokken tijdens elke fase van een project;
  • Begeleiden en managen account/projectmanagers;
  • Het in het oog houden van budget, planning, wensen van bureau/opdrachtgever en het team gemotiveerd houden;
  • Inhoudelijk en strategisch meedenken met de opdrachtgevers. Betrokken bij pitchproces;
  • Presenteren. Offertes opstellen. New business. Relatiebeheer. Verantwoordelijk voor opdrachtgevers accounts en projecten.

Gewenst bureau/brand: soort agency of branche: reclamebureau mediabureau, activatiebureau, themabureau, communicatiebureau, award winning, agile omgeving. 

Persoon/eigenschappen: energieke en gedreven digitale Account/Project Manager, kan goed de vertaalslag maken tussen klant, development/techniek en creatie. Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden, collegiaal, resultaatgericht, heldere communicatie, klantgericht, goed in staat klantverwachtingen te managen, is kritisch en heeft strategisch inzicht.

Ervaring: > 10 jaar als Digital Project/Accountmanager en Digital Producer bij gerenommeerde (inter)nationale award winning reclame en digitale bureaus:

  • Projecten: digital en social media campagnes, platforms, app, online video’s, actie en corporate websites, traffic drivers, o.a. banners. Tevens ervaring print, en (digital) OOH;
  • Verantwoordelijk voor het begeleiden van alle fases van digitale campagnes, websites, banners, social media activaties, maar ook radio commercials, print en OOH communicatie;
  • Het optimaliseren van processen, implementeren van workflows;
  • Het begeleiden van 2 account/projectmanagers;
  • Het scopen en budgetteren van projecten;
  • Het maken en bewaken van een projectplanning;
  • De klant en team geïnformeerd houden tijden het gehele proces;
  • Samenwerken en briefen van derde partijen zoals mediabureaus en productiemaatschappijen.

Accounts: A-Merken in de telecom, FMCG, automotive, travel, verzekeringen en lifestyle branche.

Opleidingen: Marketing & Communicatie (hbo).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 5.250,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.