Kandidaat: CSD - HEAD OF ACCOUNT - OPERATIONS

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Brands/klantzijde & Digital & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 9571)

Gewenste positie: een management/MT functie aan klant- of bureauzijde waarbij zij haar marcom ervaring kan toepassen op zowel strategisch, tactisch als operationeel level. Een rol waarin mee sturen mogelijk is:

  • De koers (mede) bepalen, structuur aanbrengen;
  • Managen, plannen en budgetteren van communicatietrajecten bij voorkeur waar verschillende disciplines worden ingezet en deze verbinden (media, online, DM, RTV, data en innovatie). Sterkt in strategische merkcommunicatie;
  • Coachen/Leiding geven: team(s) aansturen en junioren professionals coachen en inspireren;
  • HR: zich bezighouden met mensen, juiste persoon op de juiste plek, ontwikkeling van mensen, juiste teams samenstellen;
  • Zakelijke/finance kant: finance, forecasting, rapportages;
  • Inhoudelijk grote complexe klanten managen en communicatieprojecten begeleiden.

Persoon/eigenschappen: WO niveau, gedreven, open persoonlijkheid, assertief, positieve instelling, teamspeler, gezonde dosis zelfvertrouwen, leidinggevende capaciteiten, sociaal, organisatorisch sterk onderlegd, sociaal, relatie bouwer/-beheerder, verbinder, netwerker, direct, doener/ aanpakker.

Gewenst bureau: professionele maar innovatieve, dynamische en creatieve omgeving waar gebouwd kan worden en waar ruimte is voor inbreng en verbetering; slagvaardig; no nonsens, persoonlijke, informele en betrokken cultuur. Meesturen en richting geven aan afdeling/ bureau.

Ervaring: > 20 jaar Head of Account & Operations / Lid MT bij digital en themabureaus:

Brede kennis m.b.t. het bouwen van merken, de ontwikkeling en realisatie van (online/digital) marketingcommunicatie strategie en de doorvertaling naar middelen/producten voor merken/ klanten. Als CSD, AD en AM verantwoordelijk voor een aantal grote, complexe en breed georiënteerde klanten en A-merken in de FMCG, Telecom, zakelijke dienstverlening, non profit, sterk in strategische merktrajecten. Ervaren in het opzetten, uitbouwen en onderhouden van relaties van en met grote merken.

Vanuit operations verantwoordelijk voor: rapportages, forecast, bespreking cijfers met accountant, aansturing operationele en creatieve vloer, inrichting teams en verantwoordelijkheden, resourceplanning, HR, realiseren gezond inkomen en rendement. Verantwoordelijk voor management & coaching van mensen/teams, aansturing van de projectorganisatie en de creatieve vloer. Onderlegd in het efficiënt (her)inrichten van een organisatie en haar processen, met de juiste mensen op de juiste plek. Het realiseren van een gezond inkomen en rendement zijn hier altijd onderdeel van.

Als recruiter ervaren in het aantrekken, selecteren en onboarden van de juiste mensen. Op basis van talent en ervaring, maar meer nog op basis van persoonlijkheid, passend binnen het team. Grote passie voor het verbinden van de juiste mensen, op de juiste plek.

Verantwoordelijkheden:

  • Aansturen, begeleiden en motiveren van eigen (account)team;
  • Aansturen, betrekken en samenwerken met diverse disciplines (creatie, strategie, development, externe partijen) en stakeholders;
  • Strategisch en inhoudelijk omgaan met grote en vaak ook erg “politieke” klanten, merken en complexe vragen;
  • Managen, plannen, budgetteren van complexe trajecten waarin diverse disciplines en middelen worden ingezet (online, DM, radio, TV etc.);
  • Ontwikkelen van zowel online campagnes als online omgevingen (websites, actiesites, intranet). Ruime digitale kennis;
  • Zakelijk en sociaal onderlegd om relaties te bestendigen en uit te bouwen tot een partnership.

Media-ervaring: ruime ervaring met strategisch en inhoudelijke complexe klanten en merken en op het gebied van TTL, BTL en online communicatie. Bij Pool nauw betrokken bij opzet, invulling en uitvoering mediastrategie t.b.v. diverse klanten.

Opleidingen: Universiteit Politieke & Sociale wetenschapen Communicatie / Beleid, organisatie en Communicatie

Talenkennis: Nederlands en Engels uitstekend; Frans goed in woord, Duits redelijk in begrip.

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Beschikbaarheid: op korte termijn beschikbaar op fulltime basis, of voor 32-36 uur per week.

Salarisindicatie: € 7.500 o.b.v. 36u, mede afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden: momenteel 30 vakantiedagen + OVP bijdrage op basis van pensioengrondslag 6,5%.