Kandidaat: ART DIRECTOR

  • Man, 34 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Branding/design & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 9483)

Gewenste positie: leidinggevende functie in merkactivatie met strategische mindset, waar hij verantwoordelijk is voor de creatieve in en output:

  • Bedenken van een ‘big idea’ (strategie, concept, uitwerking);
  • Leidinggeven aan het creatieve team en strategische sessies leiden;
  • Presenteren en de koers bepalen;
  • Pro actief klantcontact en netwerken;
  • Meewerken aan marketingplan en concurrentieonderzoek doen;
  • Budgetbewaking en projectmanagement.

Gewenst bureau/brand: een merk-, communicatie-, design- of creatief bureau/brand, of een digital bureau dat behoefte heeft aan expertise op het gebied van brand identity vraagstukken.

Persoon/eigenschappen: strategisch: creatief; sociaal vaardig; stressbestendig; duidelijk; ambitieus; spontaan; nieuwsgierig; positief oplossingsgericht, eigenwijs; behulpzaam.

Ervaring: meer dan 10 jaar als Art Director bij reclame en activatiebureaus:

  • Verantwoordelijk voor marketingstrategie, creatieve concepten en design;
  • Ontwikkelen visuele identiteit van A tot Z; van positionering, branding en uitwerking van huisstijlen t/m tone of voice en communicatie- & marketing plannen van merken;
  • 360° Concept-denken (al dan niet in samenwerking met copywriter); aansturen van vormgevers, visualisers en fotografen; intern en extern presenteren.

Accounts: B2B, B2C en A-merken

Opleidingen: hbo Junior Academie voor Art Direction.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator)
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint
  • MailChimp
  • Wordpress
  • Beheer van social media kanalen

Bereisbare regio: Noord-Holland.
Opzegtermijn: 1 maand.
Dienstverband: voor een vast dienstverband, bij voorkeur beschikbaar voor 32 uur p/week.

Salarisindicatie: € 4.700/5.000 o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.