Kandidaat: CREATIVE - ART DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 82)

Bereisbare regio: Amsterdam.
Opzegtermijn: 1 maand. Beschikbaar op fulltime basis, voorkeur voor 32 uur per week.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband, eventueel op freelance basis.

Gewenste positie: een positie als Creative:

  • Het bedenken van concepten/ideeën en slimme future proof oplossingen met een strategisch inslag (niet alleen campagnes):
  • Onderzoek, insights verwerven over de doelgroep/ merk/belevingswereld
  • Strategische creatieve oplossingen/concepten/ideeën ontwikkelen
  • Art Direction: specifieke sfeerwereld neerzetten en executie ervan bewaken
  • Pre: projecten met maatschappelijke/culturele relevantie, ideeën waar mensen iets aan hebben/beter van worden

Profiel: breed geïnteresseerd; creatief, strategisch, nieuwsgierig, open minded.
Affiniteit met sustainability, muziek en cultuur.

Ruim een jaar ervaring als Creative bij reclamebureaus:

  • Concept ontwikkeling
  • Creative strategy
  • Art direction
  • Service Design/Design Thinking

Gewenst bureau: geïntegreerd/middelenvrij met een digital/innovatieve focus.
Pre: maatschappelijke betrokkenheid, tijdsgeest reflecterend in het werk, van service-oplossingen t/m campagnes, platforms, kick-start t/m app, product-/servicedesign.
Cultuur: samenwerken met andere creatieven/disciplines, klankborden/brainstormen om zodoende het beste uit jezelf te kunnen halen. Ontwikkelingsmogelijkheden.

Diverse creatieve nominaties.

Opleidingen: Willem de Kooning Academie; Media vormgeving.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring: Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator, Premiere Pro).

Salarisindicatie: bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden: € ??,- o.b.v 40 uur.