Gewenste positie: een senior of lead account rol, waar zij haar strategische en generalistische kennis en kunde kan inzetten op het gebied van merkstrategie, media digital en creatie:
- Een afwisselende rol, zowel strategisch, tactisch als operationeel
- Een combinatie van Relatiebeheer (70%) en New Business (30%)
- Uitbouwen en behouden van huidige klantrelaties en bewaken klanttevredenheid;
- Adviseren klanten (C-Level)
- Inhoudelijk en strategisch betrokken bij het opstellen van accountplannen
- New business: spotten van kansen en hierop inspelen. Altijd vanuit de inhoud & strategie.
- Samenwerken en eventueel aansturen/lead van teams o.g.v. planning, creatie en strategie
- Forecast/omzet beheer en eindverantwoordelijk hiervoor.
Gewenst bureau/brand: Bij voorkeur een middelgroot slagvaardig bureau of brand waar diverse disciplines samenkomen. Waarbij afwisseling is en bij voorkeur hybride werkomgeving. Middelgroot (50-100 FTE), of waar je impact kan maken op het bedrijf of merk, resultaatgerichte cultuur, ontwikkelingsmogelijkheden.
Persoon/eigenschappen: uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, energiek, benaderbaar, doel- en resultaatgericht, commercieel, generalist, zelfstarter, teamplayer, empathisch/inlevend, verbinder, DISC hoogste score op geel.
Ervaring: > 18 jaar als Account Director en Sr. Client Lead bij zowel adverteerders/merken, digital agencies als media-organisaties:
- Verantwoordelijk voor het beheren en uitbouwen van klanten op C-Level met focus op kansen op up- en cross-sell
- Beheer van relaties B2B/B2C rondom diverse producten en content, gericht op het vergroten van brand awareness, optimaliseren van ROI/ROAS en fungeren als verlengstuk van het marketing-en creatie team
- Aansturing van het operationele teams (ook internationaal) in het kader van klantbeheer en gemaakt contractuele afspraken en uitbouw hiervan.
- Verantwoordelijk voor klantstrategie, rapportage, facturatie, trainingen, en onboarding van sales.
- Tevens commissielid Online Tuseday en begeleider van stagiairs. Nauwe samenwerking specialisten teams voor monitoring van campagnes, implementaties en klanttevredenheid.
- New business: spotten van kansen en hierop inspelen, maar niet als basis van de functie.
Accounts: B2B & B2C: Gewerkt voor A-merken en niche bedrijven in de volgende branches; FMCG, onderwijs-en zorginstellingen, financiële instellingen, gemeenten, lifestyle, travel
Opleidingen: Hbo Communicatie & Media en MBO Middelbare Hotelschool
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift. Frans redelijk
Dienstverband: fulltime beschikbaar (/beschikbaar voor 32-36 uur p/week) voor een vast dienstverband. Vrije dag om de vrijdag in de even weken
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Voorkeur Noord-Holland, eventueel Zuid-Holland
Salarisindicatie: € 5.500, bruto - o.b.v. 36 uur, plus goede secundaire arbeidsvoorwaarden (auto, telefoon, bonusstructuur).