Kandidaat: CSD - ACCOUNT - BUSINESS DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Klantzijde/brands & Digital & Advertising & Social & Internationaal
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 41067)

Gewenste positie: een senior, ondernemende, commerciële rol (New Business en Relatiebeheer met een strategische inslag (consultative selling) bij een 360 graden agency of een tof brand waar hij impact kan maken:

  • Het bureau naar het volgende level tillen, zowel inhoudelijk als business wise;
  • Bouwen aan relaties (C-/Directors Level), uitbouwen relaties, signaleren van mogelijkheden en daar op in spelen. Klanten worden partners;
  • Stakeholdersmanagement, bewaken en monitoring van kwaliteit;
  • Pitchen, new business, o.b.v. consultative selling, betrokken bij de strategie;
  • Passie voor het creëren van innovatieve oplossingen die grenzen overstijgen;
  • Inzetten van zijn expertise m.b.t. alle facetten van het digitale landschap. Bedreven in Branding, Strategie, Influencer Marketing & Management, en op content gebaseerde communicatie.

Gewenst bureau/brand: klant- of agency-zijde kan beiden; een bureau dat grote internationale klanten bedient en wil schalen, maar ook een middelgroot bureau dat de volgende stap wil maken naar internationaal succes. Of een ambitieus brand. Ontwikkelingsmogelijkheden, potentie om binnen een bedrijf/bureau door te groeien naar een marketing director functie of soortgelijk, of waar partnership mogelijk is.

Persoon/eigenschappen: client services / marketing professional met een stevige internationale achtergrond, naadloos schakelend tussen bureau- en klantzijde omgevingen. Brengt ervaring mee m.b.t. alle facetten van het digitale landschap.

Heeft een brede kijk m.b.t. projecten, van impactvolle branding strategieën, effectieve influencer campagnes, of het sturen van uitgebreide content-gebaseerde communicaties, hij excelleert in het uitvoeren van initiatieven die op grote schaal resoneren.

Verder bekend om zijn probleemoplossend vermogen, resultaatgerichte aanpak en proactieve instelling, ondernemend, enthousiast en inhoudelijk. Naast signalerend is hij ook de persoon die effectief oplossingen bedenkt en samen met zijn team implementeert.

Ervaring: > 10 jaar als Account Director bij internationale en bij middelgrote bureaus, w.o. eigen bureau, en aan klantzijde:

  • Relatiebeheer, vertaalslag maken tussen klant en bureau;
  • Nieuwe klanten winnen en bestaande uitbouwen;
  • Bewaken klantwensen, van kwaliteit tot deadlines;
  • Stakeholdermanagement en denken in oplossingen;
  • Pitchen en uitbouwen bestaande klanten;
  • Bouwen aan bureaus, begeleiden accountapparaat bij snelgroeiende bureaus;
  • Managen 4-30 FTE’s nationaal en internationaal.

Expertise: advertising, influencer marketing, social, digital, content.

Accounts: nationaal en internationaal - B2C / A-merken, branches o.a. automotive, sport & fitness, fashion, beverages, scale-up’s.

Opleidingen: hbo, International Business & Languages en Marketingcommunicatie B.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (near native) in woord en geschrift. Duits werkbaar in woord en geschrift

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband (1 dag thuiswerken). Eventueel inzetbaar op interim basis.

Opzegtermijn: op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Amsterdam, Randstad/Nederland of zelfs internationaal.

Salarisindicatie: € 85-120K, afhankelijk van de functie, het bureau of brand, de ontwikkelingsmogelijkheden en/of partnership.

Tariefindicatie: € 100/130- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.