Kandidaat: JUNIOR BRAND MANAGER - DIGITAL MARKETING CONSULTANT

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Junior
  • (Kandidaat ID: 40927)

Gewenste positie: een functie op het gebied van marketing, branding en media waar ze zich volop kan ontwikkelen:

  • Ontwikkelen en implementeren van lange termijn (data-gedreven) marketing-, merk- en mediastrategieën en positionering in lijn met de merkidentiteit en -strategie in samenwerking met de Brand Manager.
  • Ondersteunen bij marktonderzoek, analyseren van markttrends en consumentengedrag, en proactief vertalen van inzichten voor het brand team.
  • Het verbeteren van producten en verpakkingen.
  • Ontwerpen, implementeren en evalueren van geïntegreerde marketingcampagnes over diverse kanalen (online en offline).
  • Duidelijk positioneren van merken in de markt met doelgroepgerichte campagnes op basis van heldere doelstellingen.
  • Bewaken en versterken van merkidentiteit door betrokkenheid bij campagneontwikkeling en platform-ontwikkeling.
  • Samenwerken met diverse teams, externe partners en Senior Brand Manager voor een coherente merkaanpak.
  • Fungeren als schakel tussen klant en specialisten, inclusief media planning en adviesverstrekking.
  • Assisteren bij budgetbeheer en het optimaliseren van marketinguitgaven.
  • Ondersteunen bij prestatieanalyse, rapportage en stakeholder management.

Persoon/eigenschappen: enthousiast, leergierig. Een interesse in strategische positionering, brand- en consumer (experience) management. Creativiteit is een belangrijk onderdeel op zowel persoonlijk als professioneel vlak en ze bereikt dit door onderzoeksgericht te werk te gaan.

Ervaring: ruim 1,5 jaar als Junior Brand Manager aan klantzijde en (stage) als Branding & Media Design (Junior Creative & social media) bij een creative agency - parttime/naast studie:

  • Creëeren van content voor sociale media (bijschriften, video's, foto's en afbeeldingen)
  • Ontwerpen en beheren van gedrukte en online advertenties en promotiemateriaal binnen de bedrijfsrichtlijnen
  • Actief zoeken naar nieuwe ideeën om de communicatie met de klanten te verbeteren en de klanttevredenheid te verhogen.
  • Onderhouden van de website met design, content en blogs
  • Samenwerken met het externe PR-bureau om een positieve aanwezigheid in de pers te ontwikkelen.
  • Het plannen van fotoshoots en het briefen van externe bureaus om content voor het bedrijf te creëren.
  • Opstellen van een jaarlijkse marketingkalender 
  • Implementeren van marketing tactieken om de doelen en doelstellingen te helpen bereiken.
  • Uitvoeren van promotionele activiteiten op basis van strategieën en plannen.
  • Beheren van diverse social kanalen
  • Promotiemateriaal ontwerpen
  • Vormgeven van huisstijlen
  • Markt- en concurrentieonderzoek
  • Social Brandbooks maken
  • Social Media trainingen geven
  • Fotografie
  • Ontwikkelen Social Media strategieën
  • Concurrentie analyses maken
  • Brainstormsessies

Opleiding: VU Amsterdam Master of Science Marketing, Hbo Creative Business

Salarisindicatie: € 3.000/€ 3.200,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.