Kandidaat: CLIENT-ACCOUNT- BRAND DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Communicatie & Klantzijde/brands & Branding/design & Digital & Advertising & Internationaal
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 40678)

Gewenste positie: een positie waar ze (internationale) opdrachtgevers kan adviseren over branding en communicatietrajecten:

  • Opdrachtgevers strategisch adviseren over global branding, identities en marketing & communicatietrajecten en (marketing) campagnes;
  • Briefings ophalen en vertalen naar creatie;
  • Relatiebeheer, upselling, new business development en pitches;
  • Projectmanagement: aansturen (junior) projectteam maar kandidate vindt het prettig de financiële aspecten en offertes te monotoren;
  • Werken voor ambitieuze/commerciële nationale en internationale brands B2B and B2C.

Gewenst bureau/brand: dynamisch, commercieel, resultaatgericht en creatief bureau of brand met een open (liefst internationale) communicatiecultuur waar je verantwoordelijkheden naar je toe kan trekken. (Boutique) marketing/communicatie bedrijven die zich focussen op merkpositionering/branding/communicatie/events/campagnes.

Persoon/eigenschappen: commerciële instelling, goede sparringpartner voor de klant, ziet waar kansen liggen en waar ruimte is voor het vergroten van het account. Straight to the point maar wel tactisch, open en transparante communicatiestijl met een gezonde dosis humor. Organisatorisch en resultaatgericht en goed gevoel voor business, schakelt op diverse levels en weet snel te anticiperen en dit te vertalen naar kansen.

Ervaring: 5+ jaar als Account Director/Brand Lead en Marketing Manager bij reclame-/communicatie-/marketingbureaus en ruime ervaring aan klantzijde:

  • Adviseren opdrachtgevers over brand positionering/development;
  • Verantwoordelijk voor dagelijks account beheer en klantenservice voor bestaande portfolio;
  • Onboarding van nieuwe klanten;
  • Marketingadvies + strategieën, jaarplannen bespreken;
  • (new) business development; pitches en “intake” gesprekken om wensen van de klant in kaart te brengen;
  • Projectmanagement ervaring (planning, offertes, opstellen en bewaken budget;
  • Het managen van een team van project managers.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches advertising, hospitality, FMCG, real estate.

Opleidingen: Master Marketing o.a.

Talenkennis: Nederlands, Engels en Duits vloeiend in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar op fulltime (36-40 uur p/w) basis voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis. 1 a 2 dagen vanuit huis, 3 dagen op kantoor.

Opzegtermijn: op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Amsterdam.

Salarisindicatie: € 6.000,- op fulltime basis, afhankelijk van de functie en de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 90,- per uur / 700,- per dag (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.