Kandidaat: CREATIVE (COPY)

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Advertising & Social
  • Junior
  • (Kandidaat ID: 40006)

Gewenste positie: een rol als junior Creative of als Creative Team:

  • Bedenken van concepten en campagnes, passend bij de briefing;
  • Vanuit strategische inzichten concepten onderbouwen;
  • Het schrijven van short & long copy;
  • Heeft ook een team maatje (art).

Gewenst bureau/brand: een klein tot middelgroot reclame- of activatiebureau dat werkt voor B2C klanten. Bureau waar hij kan samenwerken en leren van andere creatieven. Ontwikkelingsmogelijkheden.

Persoon/eigenschappen: vrolijk, gedreven, leergierig, resultaatgericht. Hij kan met iedereen goed samenwerken.

Ervaring: ruim een half jaar als Copywriter bij een digital (marketing) bureau:

  • Schrijven van long en short copy (o.a. social, scripts voor video, blogs, casestudies);
  • Communicatie met klanten over deadlines en de verwachtingen hiervan;
  • Ondersteuning van het social team bij het schrijven van social media posts;
  • Assisteren bij HR-werkzaamheden door het redigeren van vacatureteksten en teksten met interne doeleinden.

Daarvoor stage-ervaring bij een marketingbureau en reclamebureau:

  • Concept & campagne ontwikkeling voor verschillende (grote) klanten;
  • Schrijven van een scriptie over merkidentiteit;
  • Samenwerken met collega's van andere teams;
  • Campagnes en concepten visueel uitwerken (d.m.v. schetsen).

Accounts: B2C / A-merken, branches o.a. retail, sport, finance.

Opleidingen: hbo Communicatie (specialisatie Advertising) & Master Art & Media Studies.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: n.v.t.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 2.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.