Kandidaat: HEAD OF ACCOUNT - BUSINESS - MANAGING DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • 'T GOOI
  • Klantzijde/brands & Advertising & Internationaal
  • Management
  • (Kandidaat ID: 39916)

Gewenste positie: creativiteit, impact en effectiviteit naar een volgend level brengen bij bureaus met stevige ankers in de Nederlandse markting. Rollen als Head of Account / Business of Managing Director.



  • Dicht tegen klant, creatie en strategie aanzitten / meedenken;

  • Account coachen, op team- en individueel niveau;

  • Jong talent opleiden, klankbord zijn voor collega's.

  • Teams opstrakken en professionaliseren;

  • Bijdragen aan de ontwikkeling van de interne bureaucultuur;

  • MT lid.


Gewenst bureau/brand: advertising bureau of (profit / non-profit) bedrijven die investeren in hun visie, merk- en marketingcommunicatie. Ondernemende creatieve omgeving. Focus NL. Niet te stroperig, informeel, weet van doorpakken omdat het snapt waar NL klanten behoefte aan hebben.


Persoon/eigenschappen: gedreven allround professional. Is pas tevreden als een campagne doelgroepen emotioneel raakt én beweegt. Zorgt ervoor dat zaken in beweging komen en kunnen versnellen, om al dan niet het onmogelijke voor elkaar te krijgen.


Ervaring: > 25 jaar ervaring bij top reclamebureaus in samenwerking met top adverteerders, waarvan de laatste 13 jaar in Business Director - MT Lid rol. Bouwt aan business d.m.v. impactvolle ideeën. Heeft samen met de beste creatieve teams van Nederland gewerkt aan bekende en effectieve (bekroonde) campagnes.



  • Productintroducties en merk (her)positioneringstrajecten met vertalingen naar externe en interne communicatie;

  • Aansturing van strategie, conceptontwikkeling en productie van geïntegreerde 360 graden campagnes: ATL, BTL, digital/social media, eDM, data, Marketing PR en event organisatie;

  • Aansturen van media / middelen / Marketing PR strategie, al dan niet i.s.m. externe bureaus;

  • Advies op C-level marketingcommunicatie;

  • Leidinggeven aan, coachen en evalueren van multidisciplinaire teams van producers, consultants en klantbehandelaars;

  • Budgetbepaling en –management;
  • Ontwikkeling intern cultuur- & inclusiviteitsbeleid i.s.m. HR;

  • MT lid.


Accounts: zowel B2C en B2B markten: financials, dienstverlening, FMCG, durables, retail, automotive, nationaal en internationaal opererende organisaties.


Awards: samen met teams en klanten meervoudig winnaar van Effie, SAN Accent, Esprix, SpinAward, ADCN Lamp, Gouden & Zilveren Loeki.


Opleidingen: hbo Communicatie & Management..
Cursussen: SRM Marketing communicatie en Agency Leadership Program.


Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.


Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Amsterdam en Utrecht e.o.


Salarisindicatie: € 7.500,- / € 8.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.