Kandidaat: ALLROUND CREATIVE - CREATIVE DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Klantzijde/brands & Activatie & Branding/design
  • Management
  • (Kandidaat ID: 39910)

Gewenste positie: een rol als Allround Creative / Creative Director:

  • Conceptontwikkeling aan de hand van de behoefte van het merk/klant;
  • Creëren & inspireren d.m.v. doelgerichte, creative en premium communicatie;
  • Merken sterker maken, veelal d.m.v. het simplificeren én een emotioneel laden van het merk;
  • Aansturen van creatieven en hen helpen groeien, zowel persoonlijk en in hun job;
  • Heeft een frisse, eigen kijk op zaken, weg van de conventionele paden;
  • Handen vuil maken en actief te blijven in het veld: ontwerpen, regisseren, inspireren, ontwikkelen, qua stijl en werk in elk aspect van design.

Gewenst bureau/brand: klantzijde waar hij aan een merk kan bouwen met een team waar hij zijn passie en kennis in kwijt kan. Of een design/content agency waar hij zich bezig kan houden met branding, strategy, (on-&offline) design en content (video & foto).

Persoon/eigenschappen: Conceptueel. Uitdagend. Inspirerend. Met gepassioneerd teamwerk. Dit is wat hem al meer dan 16 jaar drijft op creatief gebied. Als allround creatieveling lost hij op creatieve wijze problemen op en vertelt hij verhalen op een andere manier. Samen met inspirerende klanten zoekt hij naar de ware identiteit van het merk. Van 'big idea' tot interieurontwerp, van huisstijl tot website. Van het ontwerpen van nieuwe verpakkingen tot het bedenken, produceren en beheren van een nieuwe beeldbank. Altijd met creatieve passie.

Ervaring: 20 jaar, o.a. als Creative Director op het gebied van branding, strategy, (on- en offline) design en content aan klantzijde en bij bureaus:

  • Verantwoordelijk voor strategische, conceptuele, corporate branding en graphic design projecten;
  • Verantwoordelijk voor visie, positionering, identiteit, concept en art direction volgens de merkwaarden;
  • Zorgen dat alle merkboodschappen op alle touchpoints consistent zijn en in lijn met de merkwaarden en het imago (d.w.z. look & feel en tone of voice);
  • Creëren en uitvoeren van innovatieve en creatieve concepten voor alle B2C- en B2B-omnichannel touchpoints (videografie, fotografie, contentproductie, styling, grafisch ontwerp, tone-of-voice);
  • Managen en inspireren van het in-house creatieve team en externe bureaus (grafisch ontwerpers, copywriters, digitale A/V-redacteuren, 2D- en 3D-ontwerper, front-end ontwikkelaars, animatieontwerpers, stand- en constructiebouwers);
  • Het initiëren, organiseren en leiden van brainstormsessies voor zowel klanten als het interne team en zorgen voor een goede follow-up.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. lifestyle brands, B2C/B2B, automotive, overheden, kunst instellingen, etc.

Opleidingen: Bachelor Creative Communication & Communication & Media Studies

Awards: RedDotAward, Effie Award (brons).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring: Adobe Creative Cloud, Figma, Sketch, Final Cut Pro, Keynote, MS Office, Apple OSX

Dienstverband: beschikbaar voor 32–40 uur p/week voor een vast dienstverband, tevens beschikbaar op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: per direct, +/- 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland, Groot-Amsterdam, Zuid-Holland, rest van Nederland/Benelux/Europa (hybride).

Salarisindicatie: vanaf € 85.000,-, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.


Tariefindicatie: vanaf € 95/100,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.