Kandidaat: CREATIVE STRATEGISCHE ACCOUNTMANAGER

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing & Content & Brands/klantzijde & Branding/design & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 39464)

Gewenste positie: een inhoudelijk rol op het snijvlak van account, creatie en strategie:

  • Inhoudelijk en strategisch adviseren opdrachtgevers (B2C en B2B) en innovatief meedenken mbt branding, creatie en content vraagstukken;
  • Analyseren van klantbehoefte/doelstelling, klantvraag probleem in kaart brengen adhv insights en dit vertalen naar een passende oplossing;
  • Als aanspreekpunt voor de klant fungeren en betrokken bij creatie en strategie;
  • Betrokken bij brainstorms en input geven aan creatie;
  • Content strategie bedenken en bij grotere projecten samenwerken met een strateeg;
  • Samenwerken zowel intern als extern;
  • Kers op de taart: betrokken bij creatie, art direction op set / camerawerk op shoots;
  • Soort projecten/agency: bij voorkeur thema of videoproductie (TVC’s, Video, Branding (Awareness) Campagnes). Middelgrote projecten, +/- 30-100k.

Gewenst bureau/brand: branding, reclame, content, video of design agency waar hij kan werken aan (TV/Video) Commercials en zich op dat vlak kan ontwikkelen. Cultuur: creatief, jong, dynamisch en ontwikkeling-doorgroei mogelijkheden.

Persoon/eigenschappen: communicatief- en sociaal vaardig, innovatief en creatief, leergierig en oprecht geïnteresseerd, behulpzaam, gun-factor, open, kritisch en analytisch. 

Ervaring: 6 jaar als Accountmanager en SEA en Content Consultant bij een gerenommeerd reclamebureau en aan klantzijde als Online Marketeer:

  • Adviseren van opdrachtgevers over content vraagstukken;
  • Adviseren van opdrachtgevers over paid campagne vraagstukken;
  • Aanspreekpunt klant en op een creatieve en innovatieve manier meedenken met klant;
  • Analyse en achterhalen doel-/probleemstelling klant;
  • Briefing, (content)strategie bedenken samenwerken intern/extern;
  • Creatie aanhaken, meedenken en input leveren aan creatie;
  • Hoe content inzetten om de doelgroep / sales te behalen;
  • Analyses uitvoeren;
  • Advies search en social advertising;
  • Strategie en tactieken ontwikkelen.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, retail, media, overheid.

Opleidingen: Hbo Communicatie en Media.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • MAC
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator)
  • Figma
  • Presentaties: Keynote, Google Slides


Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband (uitzicht op).
Opzegtermijn: 1 maand. Beschikbaar per 1 juli 2023.

Bereisbare regio: Noord-Holland/Amsterdam, Utrecht.

Salarisindicatie: € 4.200 - 4.700,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden, de functie en de ontwikkelingsmogelijkheden.