Kandidaat: BRAND MANAGER - MARKETING MANAGER - COMMUNITY MANAGER

  • Vast
  • AMERSFOORT
  • Retail & Online Marketing & Klantzijde/brands
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 39376)

Gewenste positie: een afwisselende rol als Brand, Marketing of Social Media Manager, waar ze strategisch en creatief met social media bezig kan zijn:

  • Ontwikkelen van een doelgerichte merkstrategie en deze bewaken.
  • Uitvoeren van diepgaand marktonderzoek om de doelgroep en markttrends te begrijpen.
  • Creëren en effectief beheren van diverse marketingcampagnes.
  • Beheren van het marketingbudget.
  • Monitoring & Analyse.
  • Coördineren van Public Relations-initiatieven om de zichtbaarheid van het merk/organisatie te vergroten en een positieve perceptie op te bouwen bij de doelgroep. Samenwerken/afstemmen met eventueel PR-bureau.
  • Identificeren en samenwerken met influencers die naadloos passen bij het merk en de doelgroep.
  • Faciliteren van goede communicatie en samenwerking met interne teams.
  • Organiseren van evenementen rondom productlanceringen, speciale dagen en/of andere relevante gelegenheden.

Gewenst brand: kandidaat heeft voorheen gewerkt bij een bureau en maakt nu graag de stap naar een brand of organisatie.

Persoon/eigenschappen: teamplayer, enthousiast, communicatief en sociaal sterk, gemotiveerd, positief.

Ervaring: 3 jaar als Content Marketeer & Social Media Specialist bij een online marketingbureau:

Strategische Adviesvaardigheden:

  • Opstellen van social media strategieën voor diverse platforms zoals TikTok, Facebook, Instagram en LinkedIn.
  • Adviseren van klanten met betrekking tot social en content marketing.
  • Presenteren van strategieën en overtuigen van klanten tijdens strategiepresentaties.

Content Management:

  • Ontwikkelen van een doordachte content strategie.
  • Creatie van boeiende visuele en tekstuele content die aansluit bij de merkidentiteit.
  • Opstellen van een effectieve content kalender voor consistente communicatie.

Doelgroepgericht Werken:

  • Uitvoeren van doelgroeponderzoek om de specifieke behoeften en interesses te begrijpen.
  • Analyseren van concurrentie om de marktpositie te verbeteren.
  • Bepalen van een passende tone of voice om de doelgroep aan te spreken.

Leiderschap en Ontwikkeling:

  • Begeleiden van stagiairs in hun professionele groei.
  • Effectief samenwerken met interne teams en klantrelaties onderhouden.

Campagne Optimalisatie:

  • Uitvoeren van betaalde advertentiecampagnes voor optimale zichtbaarheid.
  • Rapporteren en analyseren van campagneresultaten om strategieën continu te verbeteren.

Opleidingen: Media, Informatie en Communicatie HBO - Dit is nu Creative Business.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • Photoshop
  • Illustrator
  • Premiere Pro
  • Figma
  • WordPress
  • Klaviyo
  • Canva

Dienstverband: beschikbaar voor 36-40 uur p/week voor een vast dienstverband

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Utrecht en Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 3.600,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.