Gewenste positie: een afwisselende rol als Brand, Marketing of Social Media Manager, waar ze strategisch en creatief met social media bezig kan zijn:
- Ontwikkelen van een doelgerichte merkstrategie en deze bewaken.
- Uitvoeren van diepgaand marktonderzoek om de doelgroep en markttrends te begrijpen.
- Creëren en effectief beheren van diverse marketingcampagnes.
- Beheren van het marketingbudget.
- Monitoring & Analyse.
- Coördineren van Public Relations-initiatieven om de zichtbaarheid van het merk/organisatie te vergroten en een positieve perceptie op te bouwen bij de doelgroep. Samenwerken/afstemmen met eventueel PR-bureau.
- Identificeren en samenwerken met influencers die naadloos passen bij het merk en de doelgroep.
- Faciliteren van goede communicatie en samenwerking met interne teams.
- Organiseren van evenementen rondom productlanceringen, speciale dagen en/of andere relevante gelegenheden.
Gewenst brand: kandidaat heeft voorheen gewerkt bij een bureau en maakt nu graag de stap naar een brand of organisatie.
Persoon/eigenschappen: teamplayer, enthousiast, communicatief en sociaal sterk, gemotiveerd, positief.
Ervaring: 3 jaar als Content Marketeer & Social Media Specialist bij een online marketingbureau:
Strategische Adviesvaardigheden:
- Opstellen van social media strategieën voor diverse platforms zoals TikTok, Facebook, Instagram en LinkedIn.
- Adviseren van klanten met betrekking tot social en content marketing.
- Presenteren van strategieën en overtuigen van klanten tijdens strategiepresentaties.
Content Management:
- Ontwikkelen van een doordachte content strategie.
- Creatie van boeiende visuele en tekstuele content die aansluit bij de merkidentiteit.
- Opstellen van een effectieve content kalender voor consistente communicatie.
Doelgroepgericht Werken:
- Uitvoeren van doelgroeponderzoek om de specifieke behoeften en interesses te begrijpen.
- Analyseren van concurrentie om de marktpositie te verbeteren.
- Bepalen van een passende tone of voice om de doelgroep aan te spreken.
Leiderschap en Ontwikkeling:
- Begeleiden van stagiairs in hun professionele groei.
- Effectief samenwerken met interne teams en klantrelaties onderhouden.
Campagne Optimalisatie:
- Uitvoeren van betaalde advertentiecampagnes voor optimale zichtbaarheid.
- Rapporteren en analyseren van campagneresultaten om strategieën continu te verbeteren.
Opleidingen: Media, Informatie en Communicatie HBO - Dit is nu Creative Business.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Software kennis/ervaring:
- Photoshop
- Illustrator
- Premiere Pro
- Figma
- WordPress
- Klaviyo
- Canva
Dienstverband: beschikbaar voor 36-40 uur p/week voor een vast dienstverband
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Utrecht en Noord-Holland.
Salarisindicatie: € 3.600,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.