Kandidaat: CREATIVE - ART DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Publishing & Klantzijde/brands & Social
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 36291)

Gewenste positie: een rol als Creative Concepter of Art Director:

  • Ontwikkelen van concepten en strategieën voor campagnes;
  • Bedenken en ontwikkelen van campagnes, activaties en social content;
  • Art direction, van regie op shoots tot set dressing;
  • Meebouwen aan de creatieve koers van een merk;
  • Copywriting (short copy).

Gewenst bureau/brand: creatief bureau, bij voorkeur middelgroot, waar ze kan sparren en samenwerken met andere creatieven. Persoonlijke, informele sfeer. Doorgroeimogelijkheden. Staat ook open voor klantzijde, affiniteit met beauty, fashion, food, interieur.

Persoon/eigenschappen: sociaal, authentiek, creatief, positief, betrouwbaar, oog voor detail. Een Creative met een passie voor het creëren van gedurfde, speelse concepten die inspireren en entertainen. Met een scherp oog voor creatieve richting, branding en copywriting. Helpt graag merken en klanten een sterke connectie te maken met hun doelgroep met content die opvalt.

Ervaring: ruim 5 jaar, o.a. als Branded Content Creative bij een publisher:

  • Ontwikkelen van mediastrategieën en concepten voor branded content campagnes.
  • Verantwoordelijk voor creative direction, scripts en regie van video- en fotoshoots.
  • Scripts en regie voor podcasts
  • Branded content creatie: creëren van voorstellen, advertorials, online content en social media posts voor diverse kanalen.
  • Leiden van branded content projecten van begin tot eind, inclusief sales, creatie, rapportage en evaluatie.
  • Beheren van partnerships met klanten en sponsoren en onderhouden van relaties met merken
  • Schrijven van dagelijkse redactionele content en produceren van diverse social media content (tekst, beeld, video).
  • Rapporteren van campagneresultaten en evalueren van de effectiviteit van branded content.
  • Ontwikkelen van creatieve concepten voor live activaties bij evenementen.


Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, retail.

Opleidingen: Creative Business

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam

Salarisindicatie: € 4.500,- / € 4.800 o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden en de functie.