Gewenste positie: een functie als Creative Copywriter:
- Schrijven van (short) copy: van manifesto’s en taglines tot scripts en social copy;
- Co-creatie van concepten en zich daarin verder ontwikkelen;
- Samenwerken en sparren met andere creatives;
- Kwaliteit van copy/concept waarborgen van begin tot eind;
- Afwisselende mix van klanten en klussen.
Gewenst bureau: middelgroot tot groot creatief bureau met focus op digital en/of film waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en samenwerking met andere creatives. Bij voorkeur een diverse, internationale setting.
Persoon/eigenschappen: uitstekende copy skills in twee talen. Communicatief, inventief en progressief. Gestructureerd en gedisciplineerd. Nieuwsgierig en nuchter.
Ervaring: 5 jaar, o.a. als Creative Copywriter bij een internationaal digitaal bureau:
- Mix van uitvoerend en conceptueel werk;
- Bedenken en uitwerken van (copy)concepten;
- Copywriting voor digitale campagnes, websites, XR experiences en alles daartussenin;
- Scriptwriting voor korte films, case studies, demo’s en livestreams;
- Bewerken en verbeteren van bestaand materiaal;
- Presenteren en pitchen aan klanten.
Accounts: A-merken in de tech-, FMCG- en entertainmentsector.
Opleidingen: MA Media Studies, BA Film Studies.
Talenkennis: Vloeiend Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Software kennis/ervaring: Google workspace (G suite), Microsoft office
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor 40 uur p/week in vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Utrecht, Amsterdam, Amersfoort, ’t Gooi e.o. Voorkeur voor hybride werken.
Salarisindicatie: € 3.600-4.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.