Kandidaat: CREATIEF (CONTENT) STRATEEG – COPY (ENG-NL)

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Productie & Digital & Tech & Media
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 35117)

Gewenste positie: een senior rol op het snijvlak van strategie, creatie en copy:

  • Het ontwikkelen van merkpositioneringen, content strategieën, concepten en campagnes (en deze uitwerken/maken);
  • Positionerings- en branding trajecten voor opkomende en bekende merken, het merk verder tot leven brengen, mogelijk met vertaalslag naar duurzaamheid;
  • Ervaring met storytelling en het schrijven van (duurzame) copy/ content;
  • Als aanspreekpunt fungeren voor (social/content) specialisten en creatives m.b.t. merk- en social strategieën en content;
  • Zich nog verder ontwikkelen m.b.t. strategie en uitvoering, zowel paid als owned media, en over de gehele linie; digitale en fysieke marketing.

Gewenst bureau: creatief bureau met een sterke identiteit en eigen kijk op de wereld van morgen. Een omgeving waar aandacht is voor ontwikkeling en vrijheid voor onverwachte/eigenzinnige campagnes en ideeën. Waar originaliteit het wint van conformiteit. Werkt het liefst samen met ervaren creatieven en strategen om van elkaar te leren.

Persoon/eigenschappen: strategisch; creatief; communicatief en sociaal vaardig; leergierig. In staat om snel relaties te bouwen met klanten en collega’s.

Ervaring: 4,5 jaar als Strateeg en Copywriter bij een content/productie agency en <1 jaar ervaring bij een van de snelstgroeiende (consultancy) bureaus van Europa:

Leiden van interactieve strategische en creatieve sessies met B2B & B2C klanten om lange  en korte termijn doelstellingen te definiëren;

Buyer personas, industrie, concurrentie en trends in kaart brengen om een onderscheidende en toekomstbestendige merkpositionering te bepalen;

Brandingtrajecten leiden en uitvoeren om de kern van een merk te visualiseren en representeren in originele teksten en uitingen;

Definiëren van content strategie en planning + uitvoering voor digitale en fysieke kanalen en doelgroepen;

Het schrijven van long en short copy zoals campagne- en advertentieteksten, manifesten, scripts, whitepapers, trend reports, case studies, blogs etc.;

Creatie van multimediale (en social media) campagnes;

Ervaring met zowel digitale als fysieke campagnes.

Accounts: Nike, citizenM, Tommy Hilfiger, Netflix, Otrium, Veloretti, Coast Cycles, Suitsupply, De Koffiejongens, Vedder & Vedder, Scotch & Soda, Mud Jeans, ChannelEngine, DOCKR a.o. Met name interesse in het samenwerken met B2C merken waar heldere verhalen fans moeten overtuigen van de kracht van het merk. Of waar het verhaal nog ontwikkeld moet worden om fans te binden aan het merk.

Industrieën: Fashion, Lifestyle, Hospitality, Beauty, Mobility & Tech.

Opleidingen: Hbo Communicatie

Cursussen: SEO Copy, Growth Tribe

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (expert) in woord en geschrift.

Technical skills: CRM (HubSpot/ Salesforce), Adobe Indesign, Miro, SEMrush, WordPress, WebFlow, Mailchimp, Keynote, SEO/ SEA, Google Analytics.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam (Randstad)

Salarisindicatie: € 4.900,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.