Kandidaat: CREATIVE (BRAND) STRATEGY DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Purpose Driven & Klantzijde/brands & Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 34958)

Gewenste positie: een adviserende rol op het snijvlak van strategie en creatie: 

  • Brede, prikkelende marketing-functie met een focus op sustainable storytelling / ‘responsible marketing’;
  • Het aanwenden van bewezen succesvolle marketingtechnieken om duurzame merken (of merken die dat willen worden) een sprong in conversie van hun verhaal, hun missie, hun product te verlenen;
  • Sparring partnership: from startup to scale-up;
  • Het meedenken met zakelijke, innovatieve initiatieven in het aanscherpen van het verhaal, het aanboren van nieuwe doelgroepen en engageren van stakeholders;
  • Desgewenst aangevuld met concept & copy.

Gewenst bureau/brand: bureaus die open staan voor doortastende, energieke benadering van complexe marketingvraagstukken, liefst met een maatschappelijk of sociaal bewustzijn.

Persoon/eigenschappen: hybride creatief, zowel sterk in copy als brand strategy. Analytisch, snel van begrip, verbindend, overtuigend, en met zelfspot. Werkt zelfstandig als het gewenst is, en constructief samen als het kan. Vindingrijk, flexibel en oplossingsgericht. Wél zelfverzekerd en doortastend, géén groot ego.

Ervaring: 3 jaar als (Brand) Strategist en 7 jaar Creative Copy bij global advertisement agency en brands, zowel vast als freelance:

Belangrijkste taken/verantwoordelijkheden:

  • Senior sparring partnership voor klanten;
  • Ontwikkelen en geven van (pitch)presentaties, briefings en bieden van oversight inz. creative process;
  • Business development (zowel van bureau als van klanten);
  • Reputatie-management;
  • Propositie- en positioneringsvraagstukken;
  • Senior copywriting, storytelling & ideation;
  • Conceptontwikkeling;
  • Markt introducties (FMCG, Travel, Finance, Automotive).

Soort projecten:

  • Ontwikkelen storytelling narrative t.b.v. duurzaamheidsprofiel en elektrificatie grootste scheepsbouwer van Nederland;
  • Ontwikkelen global BTL-strategie voor 0.0-bier tbv één van de grootste bierbrouwers van de wereld;
  • Introduceren start up in convenient food delivery (propositie & positionering, investor presentations, brand development, huisstijl, tone of voice, marketingstrategie);
  • Merkontwikkeling en interne merk-trainingen voor een serviceverlener in software for Electronische Clienten Dossiers.

Accounts: B2B & B2C / A-merken in branches als FMCG (Heineken, Nespresso, FrieslandCampina), Finance (InsingerGilissen), Automotive (SEAT), Travel (booking.com), Telecom (KPN) en Retail (Albert Heijn, Jumbo, Dekamarkt).

Opleidingen: research master Dutch Literature (UvA), honours course English Literature (University of Melbourne, uitwisseling), bachelor Nederlandse taal & cultuur (UvA, cum laude).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (uitstekend) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 7.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 125,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.