Kandidaat: FREELANCE ALLROUND CREATIVE

  • Freelance
  • AMERSFOORT
  • Purpose Driven & Content
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 34546)

Gewenst project: een afwisselende rol als allround Creative (concept / copy):

Concept creatie:

  • Oplossen van creatieve vraagstukken;
  • Middelenvrij concept & campagne denken; activaties, OOH, digital, product & services.
  • Ontwikkeling creatieve strategie
  • Inzetten maatschappelijk relevante insights
  • Bedenken content formats vanuit merkpropositie: multimediale campagnes, video content projecten, web series

Copywriting:

  • Schrijven van short en long copy voor o.a. campagnes, social posts, commercials, merk manifesto verhalen, web, scripts.

Bread & Butter:

  • Presenteren van concepten (pitchen);
  • Conceptbewaking van briefing tot uitvoering;
  • Partijen (intern/extern) briefen en reviewen;
  • Naast creatie ook betrokken bij productie en executie;
  • Samenwerken en brug slaan tussen creatie, strategie en andere expertises.

Gewenst bureau/brand: bureau/brand dat zich bezighoudt met vernieuwend en opvallend werk. Een portfolio met duurzaam gedreven merken/werk is een pré. Een platte, ondernemende en open cultuur waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en creativiteit.

Persoon/eigenschappen: breed inzetbaar door ervaring met een verscheidenheid aan A-merken en bureaus. Scherp oog voor copywriting en conceptontwikkeling en de strategisch inzetbaarheid hiervan. Haalt het onderste uit de kan en verdiept zich daarbij in klant en sector om met gedegen kennis aan de slag te gaan. Sympathieke alleskunner die met veel verschillende persoonlijkheden kan samenwerken.

Ervaring: 5 jaar ervaring als allround Creative (Copy & Concept) bij Advertising, Communicatie & PR bureaus. Op vaste en freelance basis:

  • Analyseren klantvragen en omzetten naar werkbare concepten;
  • Conceptontwikkeling, variërend van 360 campagnes, (PR) activaties, apps, guerrilla en nieuwe diensten of producten;
  • Campagnes onder media aandacht krijgen door relevante & impactvolle haakjes te vinden;
  • Copywriting & storytelling, doorvertalen merk/product boodschap in verschillende communicatie uitingen, online en offline;
  • Meewerken/begeleiden pitchprocess (ophalen brief, creëren pitchdecks t/m conceptpresentatie klant);
  • Samenwerken met andere creatieven & strategen.

Accounts: B2C / A-Merken, waaronder: Budweiser; CliniClowns, FIOM, Google, National Geographic, Polestar, Uber, Unilever (AXE, De Vegetarische Slager, Graze), Vodafone.
Branches: Automotive; Consumer; Culture & Sport; Goods & Retail; ; Not-for-profit; Tech.

Opleidingen: Vooropleiding Art & Design (Artez), International Media and Communication (Hogeschool Utrecht), Corporate Communication (Danish School for Media & Journalism)

Awards: Dutch Creativity Awards (ADCN): Gold & Silver award voor Vodafone

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: 32 uur beschikbaar op freelance basis.

Opzegtermijn: per direct beschikbaar.

Bereisbare regio: focus op Randstad maar verder reizen is bespreekbaar.

Tariefindicatie: Vanaf € 90,- (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.