Kandidaat: FREELANCE ALLROUND CREATIVE

  • Freelance
  • AMERSFOORT
  • Purpose Driven & Content
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 34546)

Gewenste positie: allround Creative (Concept/Copy) met hart voor bureaus/merken die zich inzetten voor een mooiere wereld.

  • Ontwikkelen van impactvolle merk campagnes & concepten;
  • De klantvraag zo goed mogelijk doorvertalen naar een activatie of 360 campagne, waarin online en offline elkaar versterken;
  • Concept- en campagne ontwikkeling;
  • Creatieve vraagbaken gedurende het proces (concept bewaking);
  • Copywriting;
  • Klantvraag omzetten in slimme strategie en werkbare concepten (middelenvrij denken);
  • Vinden maatschappelijk relevante insights;
  • Creëren pitch decks;
  • Presenteren van concepten (pitchen);
  • Begeleiden van shoots;
  • Samenwerken andere creatieven en strategen.

Gewenst bureau/brand: bij merken en creatieve bureaus die een duidelijk visie hebben. Organisaties die zich met passie inzetten om hun branche te verbeteren waar mens, milieu en/of maatschappij leidend zijn. Hierbij schuwen zij niet om de randjes op te zoeken en misschien er wel eens overheen te gaan om impact te creëren. Voorkeur om te werken met mensen die op zoek zijn naar een mooi verhaal dat klopt en relevant is voor de doelgroep en tijd waar we in leven. Creativiteit staat daarbij hoog in het vaandel, elke steen omdraaien tot er eentje bij zit met precies de juiste vorm. Het liefst een vorm die slim, innovatief en nog niet eerder is toegepast.

Persoon/eigenschappen: heeft een scherp oog voor conceptontwikkeling en de strategisch inzetbaarheid hiervan. Creativiteit is de tool die hij hanteert om zo passende oplossingen te vinden bij een klantvraag. Hierbij zijn sterke punten naast conceptontwikkeling ook de communicatieve- en copywriting vaardigheden. Breed inzetbaar door de ervaring met een verscheidenheid aan A-merken, hierbij houd hij ervan om zich te verdiepen in klant en sector om zo met gedegen kennis aan de slag te gaan. Voorkeur gaat uit naar het ontwikkelen van campagnes die een positieve impact hebben op de wereld.

Ervaring: ruim 4 jaar als Allround Creative bij een creatief (PR) bureau en als freelancer:

  • Analyseren klantvragen en omzetten naar werkbare concepten;
  • Conceptontwikkeling, variërend van 360 campagnes, (PR) activaties, apps, guerrilla tot nieuwe diensten of producten;
  • Genereren media aandacht door relevante & impactvolle haakjes te vinden;
  • Copywriting & storytelling, doorvertalen merk/product boodschap in verschillende communicatie uitingen, online en offline;
  • Meewerken/begeleiden pitchprocess (ophalen brief, creëren pitchdecks t/m conceptpresentatie klant);
  • Samenwerken met andere creatieven & strategen

Accounts: B2C / A-Merken, waaronder: Budweiser; Google, Netflix, Polestar, Storytel, UberEats, Vodafone, Unilever (AXE, De Vegetarische Slager, Graze, Magnum).
Branches: Automotive; Consumer; Culture & Sport; Goods & Retail; Government; Not-for-profit; Telecom; Tech.

Opleidingen: International Media and Communication (hbo)

Awards: Dutch Creativity Awards (ADCN): Gold & Silver award

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (zeer goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: max. 4 dagen per week beschikbaar op freelance basis.
Opzegtermijn: per direct beschikbaar.
Bereisbare regio: focus op Randstad. In overleg ook daarbuiten beschikbaar.

Tariefindicatie: € 90,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.