Kandidaat: FREELANCE (CONTENT) CREATIVE - ART DIRECTOR - BRAND DESIGNER

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Content & Brands/klantzijde & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 33972)

Beschikbaar per voor 3-5 dagen per week, op freelance/interim basis. Gaat het liefst een langdurige samenwerking aan om zoveel mogelijk impact te kunnen maken.

Inzetbaar op:

Het creëren van brand identities:

  • Het neerzetten van een sterk merk van research naar strategie (positionering, missie/visie, doelgroep, merkwaarden etc.)
  • Het opstellen van een creatieve richting (tone of voice, beeldtaal, inzet van de huisstijl etc.)
  • Brand design: het ontwikkelen en (re)designen van logo en huisstijl

Het ontwikkelen van concepten en campagnes:

  • De ontwikkeling en uitvoering van strategieën, concepten en campagnes. Zowel online als offline.
  • ‘The big idea’ bedenken en vervolgens naar een rond concept tillen
  • De juiste creatieven aanhaken, briefen en aansturen
  • Merk- en conceptbewaking gedurende dit proces

Content strategie + creatie:

  • Het opstellen van (social media) contentstrategieën
  • Het bedenken van content formats en contentkalenders
  • Het designen van content
  • Het produceren van foto en video content
  • Merkbewaking gedurende dit proces

Kandidate heeft veel ervaring m.b.t. social & sustainable branding, met name in de food hoek, maar is een allround creatief en houdt zich bezig met de diverse aspecten van visuele communicatie en branding: van positionering naar concept, van brand identity t/m campagnes en design. Heeft ervaring aan zowel bureauzijde als klantzijde.

> 5 jaar ervaring als Art Director, (Content) Creative aan zowel bureauzijde als aan klantzijde (food, fashion, culturele sector, retail).

  • Ontwikkelen van strategie, creatieve online en offline concepten, campagnes, (social) content strategieën.
  • Tevens ervaring als brand designer: van doelgroep onderzoek, positionering, missie en, visie bepalen, creative direction, het merk een gezicht en tone of voice geven, content creatie, art director en styling shoots, logo's en identities (re)designen.
  • Het bedenken van content (formats), brand books ontwikkelen, beeldredactie
  • Ervaring met het aansturen van fotografen en videografen, briefen van copy etc.
  • Werkt graag samen met andere creatieven

Persoon: communicatief en sociaal vaardig; enthousiast, betrokken; strategisch en hybride creatief; kritisch en kwaliteitsgericht; leergierig en nieuwsgierig; teamplayer; planner en organisatorisch.

Uurtarief: € 85 per uur/€ 580 per dag,-,  inclusief onze marge.