Kandidaat: SENIOR-LEAD CREATIVE - CREATIVE DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Purpose Driven & Fashion & Content & Productie & Brands/klantzijde & Video & Advertising & Social
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 33545)

Gewenste positie: een verantwoordelijke rol als Creative met de focus op conceptontwikkeling en het inspireren van creatie:

  • (Mede of eind) verantwoordelijk zijn voor de creatieve output/sturing geven aan het bureau, betrokken bij/sturende rol m.b.t. de visie van het bureau;
  • Het ontwikkelen van kleine en grote pr/content concepten en betrokken bij de uitvoering (meewerkend);
  • Strategisch betrokken, vinden van haakjes, grote lijnen;
  • Uitzetten van concepten en vervolgens art en copy briefen, bepalen visual look en tone of voice;
  • Coachen en ontwikkelen van creatie en talent, als aanspreekpunt fungeren;
  • Is een hybride creatief, sterk in beeld en short copy.

Gewenst bureau/brand: content, PR of productiebureau en/of creative department bij een mooi innovatief brand. Affiniteit met fashion, lifestyle en merken met een maatschappelijke doel, maar kandidate vindt het ook leuk om voor commerciële merken te werken. Cultuur: veilige werkcultuur waar je jezelf kunt zijn, al je ideeën op tafel kunt leggen en ruimte is voor twijfel/discussie en verbetering. Ruimte voor vrijheid en hybride/flexibel werken.

Persoon/eigenschappen: sprankelende, energieke en enthousiasmerende creatief die de grote concepten kan neerzetten maar ook oog heeft voor detail. Betrokken, analytisch en strategisch inzicht, groot verantwoordelijkheidsgevoel, warme, open persoonlijkheid, loyaal, relativerend, stressbestendig, ondernemend, hands-on, pragmatisch. Maakt processen niet ingewikkeld en zwaar, maar lean en mean. Teammember op projecten. Kan goed denken binnen een haalbaar budget. Voelt zich verantwoordelijk voor het totaal. Inspirator. Kleuren: blauw/geel.

Ervaring: > 10 jaar, o.a. als (sr) Creative bij een pr bureau:

  • Zelfstandig verantwoordelijk voor het ontwikkelen van pr concepten;
  • Social strategieën en concepten ontwikkelen;
  • Samenwerken met creatie;
  • Copywriting (short copy);
  • Managen en inspireren van collega’s.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, supermarkt, retail, luchtvaart, telecom.

Awards:
European Excellence Award
Bronze & People's Lovie Award

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • Google
  • Apple
  • InDesign
  • Illustrator
  • Photoshop

Dienstverband: beschikbaar voor 4 dagen p/week voor een vast dienstverband

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 5.400/5.800,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.