Kandidaat: DIGITAL PERFORMANCE STRATEGIST

  • Man, 35 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing & Digital
  • Management
  • (Kandidaat ID: 31747)

Gewenste positie: een strategische rol met de focus op digital performance en online marketing:

  • Klanten adviseren en brug slaan tussen creatie en development;
  • Vanuit klantvraag research doen, onderzoek doen;
  • Het ontwikkelen van digital performance strategieën en concepten zowel op paid als owned met focus op digital maar vindt de combinatie met offline ook interessant;
  • Het monitoren en bijstellen van campagnes / sites / apps platforms die daaruit voortvloeien en daar de ideale mix in vinden;
  • Valideren van de projecten door middel van data (zelf of samenwerken met data analist);
  • Pre: managen en/of bouwen aan een performance team.

Gewenst bureau/brand: creatief bureau gevalideerd met data. Variatie in projecten en opdrachtgevers. Cultuur: open en eerlijke werksfeer.

Persoon/eigenschappen: daadkrachtig en gedreven, teamplayer, betrokken persoonlijkheid. Neemt graag initiatieven, ondernemend, goed analytisch inzicht, werkt gestructureerd, stressbestendig, leergierig.

Ervaring: > 10 jaar in digital/marketing als Product Owner, Performance Manager Online Marketeer, Digital Strateeg en Growth Hacker op zowel op operationeel, tactisch als strategisch niveau bij een gerenommeerd reclamebureau en aan klantzijde. Kennis van techniek (oa. Website en app bouw en tooling integratie o.a. marketing automation maar ook url structure, structured data, AMP, adaptive websites) als customer journey’s en performance (SEO, SEA, social, users flows etc.)

  • Strategisch verantwoordelijk voor performance van digital projecten van (brand) awareness tot conversie;
  • Verantwoordelijk voor het uitbouwen, verbeteren en uitvoeren van bestaande online marketingactiviteiten, middels analyses, inzet van marketing automation, conversie optimalisatie, ux testing en SEO/content optimalisatie.
  • Verantwoordelijk voor alle online uitingen o.a. op social media, e-mailcampagnes, het onderhouden van de verschillende websites, opstellen van KPI’s, website optimalisatie, app ontwikkeling en het bepalen van het strategische online marketingplan
  • Adviseren van opdrachtgevers en pitchen
  • Bedrijfsprocessen efficiënter opzetten;
  • Als Teamlead leiding over development, designers, Social en SEO/SEA marketeers;
  • Strategisch verantwoordelijk om de juiste marketing mix te bepalen en juiste mensen hiervoor in te zetten;
  • Tooling integratie o.a. marketing automation, maar ook url structure, structured data, AMP, adaptive websites, customer journey’s en performance (SEO, SEA, social, users flows);
  • Check out optimalisatie, dynamische landingspagina’s, website strategie en personalisatie d.m.v. dynamische content, loyalty programma strategie en customer journey;
  • Verantwoordelijk voor de backlog, bepalen van de sprints en het afstemmen met development;
  • Verantwoordelijk voor het optimaliseren bedienen funnel en hiermee de roadmap te bepalen;
  • Uitbouwen, verbeteren en uitvoeren van bestaande online marketingactiviteiten.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. food, FMCG, IT, telecom, finance, gemeente, sportmerken.

Opleidingen: hbo, E-commerce A: internetmarketing en verkoop, HBO bedrijfskunde, specialisatie Marketing.

Cursussen: Growth Hacking; Prince2 Foundation; NIMA-B Digital marketing; Bings Ads Accredited Professional, Google Analytics Fundamentals, Analytics Advanced; Adwords Fundamentals en Tag Manager Fundamentals.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • MS Office: Word, Excel, Access, Outlook, PowerPoint
  • iWork: Pages, Numbers, Keynote, IMovie, Final Cut Pro
  • Verschillende ERP-systemen waaronder SAP, KIS, Microsoft Dynamics, Salesforce
  • Analytische programma’s o.a. SPSS, Google Analytics, Google firebase, Hotjar, VWO
  • AB-test tooling: Google Optimize, VWO, Crazyegg, Optimizly
  • Marketing automation: BlueConic, Hubspot, Magnolia, Autopilot
  • Documentatie programma’s: Scope, Sharepoint, Jira
  • Google tools: Google Ads, Search console, Tag manager, Data studio
  • Bing tools: Analytics, Webmaster tools, Bing Ads
  • Bekend met werken volgens de Agile Scrum methode.

Dienstverband: beschikbaar op fulltime basis of obv 36 uur p/week voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam, Utrecht, Arnhem en omstreken.

Salarisindicatie: € 4.800,- p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.