Kandidaat: TEAMLEAD PERFORMANCE MARKETEER

  • Man
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing & Content & Digital
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 31645)

Gewenste positie: een senior/leidinggevende rol op het gebied van marketing:

  • Coachen en challengen van collega’s inhoudelijk in de kanalen en het team verder brengen
  • Ontwikkelen van overall media/data strategie en waar nodig zelf aan knoppen draaien m.b.t. social, display, app en affiliate marketing;
  • Zich verder ontwikkelen m.b.t. leiding geven, coachen en kennisdeling;
  • Zich op de lange termijn ontwikkelen richting CMO.

Gewenst bureau/brand: bij een bureau- of aan klantzijde. Cultuur: ontwikkelingsmogelijkheden, informeel; klein en persoonlijk team (eventueel binnen een grotere club), samenwerken aan mooie doelstellingen.

Persoon/eigenschappen: ambitieus, analytisch, communicatief, open en direct, secuur, kwaliteitsgericht, inhoudelijk en strategisch, kritisch, handelt vanuit feiten. Leergierig, data savvy, generalist, humor, ruime specialistische kennis.

Ervaring: 5 jaar, o.a. als Online Marketeer en Campaign/Media Manager bij een mediabedrijf, reclame-/mediabureau en aan klantzijde:

  • Hoofdverantwoordelijke voor de kanalen display, video, app en affiliate marketing met budgetten van +100K per maand;
  • Opleiden, coachen en aansturen van junior collega’s binnen bovenstaande kanalen;
  • Samen met de marketing automation specialist bepalen van de datastrategie;
  • Eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van alle paid creatie en het ontwikkelen van bannerconcepten;
  • Product owner Branch.IO voor E-commerce en de algehele appstrategie;
  • Bepalen van de meest efficiënte mediastrategie;
  • Geven van strategisch advies aan klanten;
  • Centrale kennispunt op het gebied van pixeling/tracking en data/DMP vraagstukken;
  • Verantwoordelijk voor de site performance & CRO;
  • Inzet van paid social met het doel performance en ROI te maximaliseren;
  • Opzetten en monitoren SEA campagnes.

Accounts: B2B & B2C, A-merken in de sectoren; goede doelen, IT, bouw, eCommerce, FMCG.

Opleidingen: hbo Communicatie & AD Crossmedia Communicatie.

Talenkennis: Nederlands (moedertaal) en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Google 360 suite (Analytics, DV360, Adwords, Campaign manager, Creative)
  • Tealium
  • Google Tag manager
  • Adobe sitecatalyst
  • Relay42
  • Dreamweaver
  • Kenshoo
  • Mediamath
  • Adform DSP & DMP
  • Microsoft office pakket
  • Facebook business manager
  • Tradetracker
  • Apple Search Ads
  • Branch.IO

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 5.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.