Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR – COPY - CREATIVE

  • Man, 46 jaar
  • Vast
  • LEIDEN
  • Activatie & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 31185)

Gewenste positie: een senior copy/creative rol of Creative Director:

  • Copywriting, van scripts tot rationales, van Facebook posts tot jaarverslagen;
  • Ontwikkelen van creatieve en effectieve concepten;
  • Onderbouwen, presenteren en verkopen van concepten;
  • Begeleiden van teams en ze helpen het beste in zichzelf naar boven te halen;

Gewenst bureau/brand: middelgroot middelenvrij bureau met een persoonlijke sfeer en gevarieerd klantenbestand (en dan het liefst merken met lef)

Persoon/eigenschappen: strategische creatief met grote liefde voor taal en menselijk gedrag. Scherpe (en ook kritische) denker met het vermogen om mensen mee te nemen in een visie en die anderen graag helpt om het beste in zichzelf naar boven te halen. Sterk in themacampagnes, zeer sterk in activatiecampagnes.

Ervaring: 20 jaar als Creative Director en Copywriter bij internationale award winning reclamebureaus:

  • Copywriting, zowel short als long;
  • Ontwikkelen van creatieve briefings;
  • Ontwikkelen van creatieve en effectieve concepten voor zowel thema- als online en offline activatiecampagnes;
  • Onderbouwen, presenteren en verkopen van concepten;
  • Begeleiden van creatieve teams;
  • Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. retail, charity, fashion, telecom, automotive en FMCG.

Opleiding: HEAO Communicatie.

Awards: Echo Award, NRC Charity Award, Esprix, SAN Accent, Grand Effie, Nominaties voor Gouden Loeki en ADCN.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar (/beschikbaar voor 40 uur p/week) voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: per direct.

Bereisbare regio: Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht.

Salarisindicatie: € 6.000/8.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van verantwoordelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden.