Kandidaat: STRATEGISCHE CREATIVE DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Branding/design
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 31086)

Gewenste positie: (mede)verantwoordelijk voor samenbrengen van creatie en strategie en beide naar een hoger plan tillen binnen een design bureau (eventueel MT functie)

  • Leidinggeven aan creatieven en strategen;
  • Focus op creatieve kwaliteit en strategische koers;
  • Mede-verantwoordelijk voor visie voor team en organisatie;
  • Voortouw in projecten voor merkstrategie, visie ontwikkeling en transformaties;
  • Sturend in research, concept, communicatie en design.

Gewenst bureau: open en innovatieve cultuur met focus op hoogwaardig design, waar behoefte is aan (aanvullende) conceptuele en strategische kracht, als onderdeel van de toekomstige ontwikkeling en groei van het bureau, idealiter met internationale ambities

Persoon/eigenschappen: hybride strategie en design: creatief, analytisch, kritisch, direct, pragmatisch, communicatief, resultaatgericht.


Ervaring: 20 jaar ervaring bij gerenommeerde design bureaus, waarvan 5 als eindverantwoordelijke voor strategie en creatie:

  • Aansturen van creatief team;
  • Management rol;
  • Verantwoordelijk voor key-accounts;
  • New business kansen creëren;
  • Adviseren op c-level.

Accounts: B2B, B2C, semi-overheid, internationaal, A-merken.

Opleidingen: Kunstacademie, grafisch ontwerp.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: Beschikbaar voor 36 uur per week. Voorkeur voor vast dienstverband.

Opzegtermijn: 2 maanden

Bereisbare regio: Noord-Holland. Bereid om te reizen, voorkeur voor hybride werken.

Salarisindicatie: € 110K op jaarbasis, op fulltime basis