Kandidaat: BRAND MANAGER - (CREATIVE) BRAND STRATEGIST

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing & Content & Klantzijde/brands & Digital & Social & Internationaal
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 31012)

Gewenste positie: een afwisselende, verantwoordelijke en creatieve rol met de focus op brand/marketing management, merkstrategie en conceptontwikkeling:

  • Branding/positionering; voor langere termijn bouwen aan merken door slimme combinaties te maken met een directe always on laag, korte termijn activatiecampagnes, midden termijn (product) campagnes en lange termijn (thematische) merkcampagnes;
  • (Cross mediale) conceptontwikkeling (through the line); ontwikkelen van strategische marketingcampagnes en hoogwaardige content;
  • Opzetten van merkactivaties, events en PR-campagnes;
  • Digitale transformaties begeleiden vanuit marketingperspectief;
  • Kers op de taart: leidinggeven (4-10), coachen, briefen, opbouwend aansturen van een team.

Gewenst bureau/brand: een data-driven, moderne en fast-moving organisatie, bijvoorbeeld in de muziek/entertainmentindustrie (recordlabel/distributeur), de reclame of de media. In geval van reclamesector: zowel open voor bureau- als merkzijde. Cultuur: een transparante en horizontale organisatie waar kennis gedeeld wordt en eigen initiatief op prijs wordt gesteld

Persoon/eigenschappen: enthousiast, energiek, teamplayer, sociaal, zelfstandig, verbindend, stimulerende persoonlijkheid, data-driven marketeer, leert snel, goede projectmanager met een helikopterview, eerlijk, hands-on, strategisch, creatief.

Ervaring: >10 jaar als Brand Manager, Marketing Manager, Campaign Manager en Project Manager bij verschillende vooraanstaande mediaorganisaties en een A-merk:

  • Succesvolle branding & positionering van verschillende televisiezenders, radiozenders, (televisie en radio)formats en crossmediale concepten; succesvol uitbouwen van merkbeleving en -waarde en andere KPI’s
  • Opzetten van branded content campagnes; vertalen van wens v/d klant naar een creatieve en succesvolle campagne; zowel on- als offline
  • Ontwikkeling en uitvoering van PR- en mediacampagnes
  • Eventmanagement en brand partnerships
  • Leidinggeven aan een team van brand marketeers, communicatiespecialisten, (social)contentproducers/experts en projectmanagers
  • Soort projecten: opstellen en uitwerken van marketingcampagnes, merkstrategie, mediaplanning, programma-acties, evenementen, content strategie, membershipprogramma, joint promotions

Opleidingen: Communicatie, Media en Muziek management (hbo)
Cursussen: verschillende marketingopleidingen, waaronder growth hacking, customer journey mapping etc.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland (Amsterdam + 50 minuten).

Salarisindicatie: € 6.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.