Kandidaat: SEO DIRECTOR - CONSULTANT SEO

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing
  • Management
  • (Kandidaat ID: 30692)

Gewenste positie: een management of consultancy rol met de focus op online marketing/SEO:

  • Managen van SEO team / online marketing team;
  • Verantwoordelijk voor SEO en/of eventueel online marketing;
  • SEO / online marketing strategie ontwikkelen en uitrollen;
  • Problemen oplossen, meedenken met het bureau/brand en of opdrachtgevers en adviseren over SEO en online marketing;
  • Stakeholders management.

Gewenst bureau/brand: kan zowel agency als in-house zijn. Cultuur: informeel, dynamisch en innovatief; ontwikkelingsmogelijkheden

Persoon/eigenschappen: professioneel; leergierig; strategisch en analytisch; communicatief op diverse levels; kan goed vertaalslag maken tussen techniek (SEO) en creatie/multidisciplinaire teams.

Ervaring: 10 jaar als Head of SEO bij een start up en in de e-commerce:

  • Aansturen van SEO Managers/Executives en Copywriters;
  • Nauw samenwerken met Product Managers en Developers/Engineers
  • Stakeholdermanagement;
  • Technische (SEO) concepten vertalen naar andere vakgebieden;
  • User Experience optimaliseren, website beter maken voor gebruiker;
  • Uitvoeren van recruitmentproces om een high-performance, internationaal SEO team te bouwen;
  • Verantwoordelijk voor management (day-to-day, strategisch, monitoren van performance, briefen op SEO analyses;
  • Data insights en concurrentieanalyses uitvoeren en toepassen om kansen en prioriteiten te definiëren ;
  • Implementatie nieuwe SEO tooling en analyse processen;
  • Identificeren van kansen en problemen ter ondersteuning van een verbeterde SEO strategie;
  • A/B testing, SEO en CRO tests;
  • ROI analyses uitvoeren en lang termijn strategie bepalen;
  • Op grote schaal verbeteren van internal linking en Information Architecture platformen;
  • Uitvoeren van grootschalige platform en content migraties;
  • Opportunities identificeren en uitvoeren van content strategieën;
  • Introduceren van een data-driven content creatie en keyword optimalisatie proces;
  • Kennis van en samenwerking met andere marketing kanalen;
  • PR & outreach advies voor optimale yield link acquisitie;
  • Projectmanagement.

Daarnaast ervaring als Consultant e MKB en eigen bureau.

Opleidingen: communicatiewetenschappen; hbo media, advertising & design; media technology.
Cursussen: Advanced Google Analytics en Google Adwords.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 2 a 3 maanden.
Bereisbare regio: Randstad, voorkeur voor Noord Holland.
Salarisindicatie: € 70K - € 90K op jaarbasis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.