Gewenste positie: een management of consultancy rol met de focus op online marketing/SEO:
- Managen van SEO team / online marketing team;
- Verantwoordelijk voor SEO en/of eventueel online marketing;
- SEO / online marketing strategie ontwikkelen en uitrollen;
- Problemen oplossen, meedenken met het bureau/brand en of opdrachtgevers en adviseren over SEO en online marketing;
- Stakeholders management.
Gewenst bureau/brand: kan zowel agency als in-house zijn. Cultuur: informeel, dynamisch en innovatief; ontwikkelingsmogelijkheden
Persoon/eigenschappen: professioneel; leergierig; strategisch en analytisch; communicatief op diverse levels; kan goed vertaalslag maken tussen techniek (SEO) en creatie/multidisciplinaire teams.
Ervaring: 10 jaar als Head of SEO bij een start up en in de e-commerce:
- Aansturen van SEO Managers/Executives en Copywriters;
- Nauw samenwerken met Product Managers en Developers/Engineers
- Stakeholdermanagement;
- Technische (SEO) concepten vertalen naar andere vakgebieden;
- User Experience optimaliseren, website beter maken voor gebruiker;
- Uitvoeren van recruitmentproces om een high-performance, internationaal SEO team te bouwen;
- Verantwoordelijk voor management (day-to-day, strategisch, monitoren van performance, briefen op SEO analyses;
- Data insights en concurrentieanalyses uitvoeren en toepassen om kansen en prioriteiten te definiëren ;
- Implementatie nieuwe SEO tooling en analyse processen;
- Identificeren van kansen en problemen ter ondersteuning van een verbeterde SEO strategie;
- A/B testing, SEO en CRO tests;
- ROI analyses uitvoeren en lang termijn strategie bepalen;
- Op grote schaal verbeteren van internal linking en Information Architecture platformen;
- Uitvoeren van grootschalige platform en content migraties;
- Opportunities identificeren en uitvoeren van content strategieën;
- Introduceren van een data-driven content creatie en keyword optimalisatie proces;
- Kennis van en samenwerking met andere marketing kanalen;
- PR & outreach advies voor optimale yield link acquisitie;
- Projectmanagement.
Daarnaast ervaring als Consultant e MKB en eigen bureau.
Opleidingen: communicatiewetenschappen; hbo media, advertising & design; media technology.
Cursussen: Advanced Google Analytics en Google Adwords.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 2 a 3 maanden.
Bereisbare regio: Randstad, voorkeur voor Noord Holland.
Salarisindicatie: € 70K - € 90K op jaarbasis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.