Kandidaat: CSD - STRATEGY DIRECTOR - MANAGING DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Klantzijde/brands & Branding/design
  • Management
  • (Kandidaat ID: 30639)

Gewenste positie: een afwisselende managementfunctie op het snijvlak van account en strategie:

  • Managen en inspireren van medewerkers;
  • Klanten strategisch adviseren over propositie, branding, innovatie & packaging vraagstukken, consultative selling;
  • Client Management, van new business/pitchen, consultative (up)selling, uitbouwen relaties
  • Verantwoordelijk voor zowel de mensen als opdrachtgevers;
  • Nauw samenwerken met creatie en multidisciplinaire teams;
  • Opstellen en bewaking van budgetten.

Gewenst bureau/brand: design-/branding agency of aan klantzijde. Cultuur: dynamisch, open communicatie, samenwerken met multidisciplinaire teams aan baanbrekende (sustainable) projecten die een toegevoegde waarde hebben voor merken.

Persoon/eigenschappen: inhoudelijk; strategisch en creatief; helicopterview; professioneel; people manager en coach; uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden; gesprekspartner op diverse levels en mensen connecten; groot verantwoordelijkheidsgevoel; open persoonlijkheid/laagdrempelig; cijfermatig.

Ervaring: 20 jaar, o.a. als Client Director & Design Director en Online Marketing Consultant bij designbureaus, een online marketing bureau en aan klantzijde (retail):

  • Hiërarchisch managen van de afdeling (5-15 man) en hen inspireren;
  • Managen van klanten, new business, nieuwe opdrachtgevers adviseren, consultative (up)selling, uitbouwen relaties;
  • Commerciële ambities vertalen naar creatieve output;
  • Samenwrken met designbureaus en bewaken output;
  • Definiëren van visual identity en bewaken van consistente implementatie over 360 graden touchpoints (met de focus op packaging);
  • Aansturing en ontwikkeling nieuwe Visual Identity projecten voor merken obv nieuwe strategie en positionering;
  • Brand propositie vertalen naar geïntegreerde communicatieprojecten met focus op packaging en product propositie design;
  • Definiëren, scoping en leiden van de ontwikkeling van brand identity platform projecten, consumer decision flows, asset development, event marketing, in-store en packaging;
  • Onderhandeling en implementatie van jaarlijks operationeel plan (SLA), bereiken van doelstellingen van dit plan;
  • Klanten adviseren m.b.t. online marketing, advertising, branding, packaging design, portfolio management.
  • Concept productontwikkeling;
  • Managen van intern transformatieproces;
  • Intern & extern stakeholder management;
  • Bepalen van budget en processen;
  • Internationale teams aan elkaar linken.

Accounts: B2C /B2B, A-merken, branches o.a. retail, FMCG, lifestyle, fashion, Food.

Opleidingen: Master Communicatiewetenschap.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar of voor 32 uur voor een vast dienstverband en op interim basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 7.500-8.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 80-120,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.