Gewenste positie: een afwisselende managementfunctie op het snijvlak van account en strategie:
- Managen en inspireren van medewerkers;
- Klanten strategisch adviseren over propositie, branding, innovatie & packaging vraagstukken, consultative selling;
- Client Management, van new business/pitchen, consultative (up)selling, uitbouwen relaties
- Verantwoordelijk voor zowel de mensen als opdrachtgevers;
- Nauw samenwerken met creatie en multidisciplinaire teams;
- Opstellen en bewaking van budgetten.
Gewenst bureau/brand: design-/branding agency of aan klantzijde. Cultuur: dynamisch, open communicatie, samenwerken met multidisciplinaire teams aan baanbrekende (sustainable) projecten die een toegevoegde waarde hebben voor merken.
Persoon/eigenschappen: inhoudelijk; strategisch en creatief; helicopterview; professioneel; people manager en coach; uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden; gesprekspartner op diverse levels en mensen connecten; groot verantwoordelijkheidsgevoel; open persoonlijkheid/laagdrempelig; cijfermatig.
Ervaring: 20 jaar, o.a. als Client Director & Design Director en Online Marketing Consultant bij designbureaus, een online marketing bureau en aan klantzijde (retail):
- Hiërarchisch managen van de afdeling (5-15 man) en hen inspireren;
- Managen van klanten, new business, nieuwe opdrachtgevers adviseren, consultative (up)selling, uitbouwen relaties;
- Commerciële ambities vertalen naar creatieve output;
- Samenwrken met designbureaus en bewaken output;
- Definiëren van visual identity en bewaken van consistente implementatie over 360 graden touchpoints (met de focus op packaging);
- Aansturing en ontwikkeling nieuwe Visual Identity projecten voor merken obv nieuwe strategie en positionering;
- Brand propositie vertalen naar geïntegreerde communicatieprojecten met focus op packaging en product propositie design;
- Definiëren, scoping en leiden van de ontwikkeling van brand identity platform projecten, consumer decision flows, asset development, event marketing, in-store en packaging;
- Onderhandeling en implementatie van jaarlijks operationeel plan (SLA), bereiken van doelstellingen van dit plan;
- Klanten adviseren m.b.t. online marketing, advertising, branding, packaging design, portfolio management.
- Concept productontwikkeling;
- Managen van intern transformatieproces;
- Intern & extern stakeholder management;
- Bepalen van budget en processen;
- Internationale teams aan elkaar linken.
Accounts: B2C /B2B, A-merken, branches o.a. retail, FMCG, lifestyle, fashion, Food.
Opleidingen: Master Communicatiewetenschap.
Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.
Dienstverband: fulltime beschikbaar of voor 32 uur voor een vast dienstverband en op interim basis.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.
Salarisindicatie: € 7.500-8.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: € 80-120,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.