Gewenste positie: een brede en afwisselende rol als Allround (Lead) Visual Designer / Creative:
- Betrokken bij het creatieve proces, concepting en strategie;
- Nauwe samenwerking en inspireren van andere creatives / designers;
- Eventueel aanspreekpunt/lead design;
- Kandidaat wil zich verder ontwikkelen op het gebied van art direction en/of fotografie en videografie.
Gewenst bureau: multidisciplinaire creatieve organisatie of bureau waar veel mogelijkheden zijn om van elkaar te leren en je verder te ontwikkelen. Voorkeur voor de kunst en cultuur, outdoor en travel, fashion en sport branche; Purpose driven werk maakt op hoog niveau met een sterke goed doordachte boodschap.
Persoon/eigenschappen: creatief, proactief, enthousiast, kritische maar positieve instelling, gaat continu op zoek naar nieuwe invalshoeken, empathisch, schakelt soepel binnen en tussen teams met verschillende expertises. Leergierig; betrokken. Fijn gevoel voor concept en ontwerp, compositie en lay-out, fotografie en videografie.
Ervaring: 8 jaar als Visual, Grafisch, UI en Interaction Designer o.a. bij een communicatie, digital en creative agency:
- Creëren van het fundament van online uitingen / campagnes binnen een strategie, concepten en oplossingen;
- Verantwoordelijk voor de vormgeving en technische ontwikkeling van online (marketing) campagnes en producten;
- Spil tussen creatie en development team;
- Lead / aanspreekpunt voor junior designers;
- Ontwikkelen en schetsen van concepten en (digitale) oplossingen;
- Presenteren en onderbouwen van designs;
- Ontwerpen branding / huisstijlen en bijhorende producten;
- Werksessies organiseren met stakeholders;
- Prototypes testen met doelgroep;
- Conversiegericht vormgeven met de juiste beïnvloedingstechnieken (neuromarketing en data);
- Research en (conversie)optimalisatie;
- Motion en video design.
Accounts: B2C en B2B, A-merken en groot MKB, branches gezondheidsdiensten, automotive, media, arbeidscommunicatie en leadwerving.
Opleidingen: Multimedia Designer (Grafisch Lyceum) & Conceptueel Beeld Module 1 Fotoacademie Amsterdam.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
ICT kennis: Photoshop, Illustrator, Figma, Miro, After Effects, Sketch, InDesign, Premiere Pro, Lightroom
Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand
Bereisbare regio: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam ,Amersfoort, Rotterdam en Apeldoorn.
Salarisindicatie: € 4.200,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.