Gewenste positie: een brede, zelfstandige en inhoudelijke creatieve/ strategische functie op het snijvlak van (digital) product en merk, positionering & identities:
- Adviseren opdrachtgevers/start-ups over merkstrategie, (her)positionering en identiteit voor opdrachtgevers, merken of nieuwe producten;
- Schrijven merkverhalen en creatieve positionering;
- Ontwikkelen van namen voor bedrijven en merkarchitectuur;
- Adviseren bureaus over hun eigen merk en positionering;
- Gespecialiseerd in pitchen en pitch begeleiding;
- Creatie inhoudelijk inspireren;
- Bedenken van platformen, apps, digitale oplossingen en producten;
- Concept Designer, vertellen van verhalen, storytelling, schrijven van copy;
- Bedenken interne lanceringen merkidentiteit.
Gewenst bureau/brand: Agency met de focus op merkidentiteit of dat als een onderdeel hebben van de propositie. Creatieve inhouse afdeling van een tof brand. Persoonlijke en informele, professionele (kwaliteitsgerichte) cultuur.
Persoon/eigenschappen: strategisch en creatief, communicatief en sociaal vaardig, kwaliteitsgericht, autodidact, storyteller. Passie voor design. Geloof dat creativiteit een emotionele binding kan creëren tussen bedrijven, klanten en medewerkers.
Ervaring: 10+ jaar, o.a. Creative Director, Creative en Strategist bij een (digital) designbureau, online marketing bureau en aan klantzijde:
- Verantwoordelijk voor alle creatieve output, de visie en richting van het bureau en het aansturen van het team (+/- 20 FTE) Inhoudelijk aansturen van creatie;
- Inhoudelijk betrokken bij propositie en herpositionering bureau en bij projecten/opdrachtgevers m.b.t.;
- Pitch verantwoordelijk met hoog win percentage;
- Presenteren aan opdrachtgevers;
- Concept Development;
- Brand Identity · Brand Implementation · Brand Design · Brand Architecture · Branding & Identity · Brand Development.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, e-commerce, retail, cultuur, food, finance, health, mobility
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week, voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Noord-Holland.
Salarisindicatie: € 6.500,- / 8.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van rol en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: € 125,- uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.