Kandidaat: (FREELANCE) SENIOR CREATIVE STRATEEG - STRATEGISCHE CREATIEF - CREATIVE DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Branding/design & Digital & Advertising
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 30463)

Gewenste positie: een brede, zelfstandige en inhoudelijke creatieve/ strategische functie op het snijvlak van (digital) product en merk, positionering & identities:

  • Adviseren opdrachtgevers/start-ups over merkstrategie, (her)positionering en identiteit voor opdrachtgevers, merken of nieuwe producten;
  • Schrijven merkverhalen en creatieve positionering;
  • Ontwikkelen van namen voor bedrijven en merkarchitectuur;
  • Adviseren bureaus over hun eigen merk en positionering;
  • Gespecialiseerd in pitchen en pitch begeleiding;
  • Creatie inhoudelijk inspireren;
  • Bedenken van platformen, apps, digitale oplossingen en producten;
  • Concept Designer, vertellen van verhalen, storytelling, schrijven van copy;
  • Bedenken interne lanceringen merkidentiteit.

Gewenst bureau/brand: Agency met de focus op merkidentiteit of dat als een onderdeel hebben van de propositie. Creatieve inhouse afdeling van een tof brand. Persoonlijke en informele, professionele (kwaliteitsgerichte) cultuur.

Persoon/eigenschappen: strategisch en creatief, communicatief en sociaal vaardig, kwaliteitsgericht, autodidact, storyteller. Passie voor design. Geloof dat creativiteit een emotionele binding kan creëren tussen bedrijven, klanten en medewerkers.

Ervaring: 10+ jaar, o.a. Creative Director, Creative en Strategist bij een (digital) designbureau, online marketing bureau en aan klantzijde:

  • Verantwoordelijk voor alle creatieve output, de visie en richting van het bureau en het aansturen van het team (+/- 20 FTE) Inhoudelijk aansturen van creatie;
  • Inhoudelijk betrokken bij propositie en herpositionering bureau en bij projecten/opdrachtgevers m.b.t.;
  • Pitch verantwoordelijk met hoog win percentage;
  • Presenteren aan opdrachtgevers;
  • Concept Development;
  • Brand Identity · Brand Implementation · Brand Design · Brand Architecture · Branding & Identity · Brand Development.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, e-commerce, retail, cultuur, food, finance, health, mobility

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week, voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: n.v.t.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 6.500,- / 8.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van rol en secundaire arbeidsvoorwaarden.


Tariefindicatie: € 125,- uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.