Kandidaat: FREELANCE COPYWRITER

  • Freelance
  • ROTTERDAM
  • Digital
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 30043)

Gewenst project: een senior rol op copy-gebied waar kandidate zich bezighoudt met zowel het schrijven van copy als copy-strategie:

  • Samenwerken in een hecht, betrokken team van enthousiaste creatieven;
  • Online copy, storytelling, blogs, UX copy;
  • Concepting en copy voor video- en radioscripts, conversational copy voor bots;
  • Webteksten, SEO, landingspagina’s en contentbeheer;
  • ToV bewaking, vastleggen van copy-uitgangspunten in copyplatform;
  • (Hoofd)redactie magazines, online en offline communicatiemiddelen, PR;
  • Schrijven van advertorials, vakbladen, tenderteksten whitepapers, persberichten, jaar- en MVO-verslagen;
  • Korte verhalen, creatief schrijven;
  • Journalistieke bijdrages, achtergrondartikelen, portretten, interviews, redactie.

Persoon/eigenschappen: Creatieve geest, loyaal, leergierig, analytisch sterk, origineel taalgevoel, gevoel voor verhoudingen/stakeholdersmanagement, overtuigend als het moet, inschikkelijk als het moet.

Ervaring: 15+ jaar, o.a. in allround copy, UX copy, online marketing, redactie/journalistiek en conversational copy:

  • Schrijven van copy; van edm’s, UX copy en online copy tot het ontwikkelen van copy platforms, videoscripts, blogs, concepting, hoofdredacteur voor offline en online magazines tot het uitdenken van activatiecampagnes;
  • Betrokken bij A/B-testen en usertests;
  • Overtuigen van stakeholders;
  • Bewaken van tone of voice en brandbook;
  • Opstellen en bijhouden van contentkalender.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, reclamebureaus, branches o.a. retail, telecom, FMCG, luchtvaart. Werkte o.a. voor: Albert Heijn, KLM, Air France, Nutricia, Struik Foods, BCC, Philips Lighting, Schiphol, Uniekaas, Vodafone, Reggefiber/KPB, Atag, Burgers Zoo, Pfizer, Beter Bed, TomTom, Basic-Fit.

Opleidingen: Bachelor of Science (BS) Communicatie, specialisatie copywriting
Cursussen: Opleiding Scenario schrijven – De Schrijversacademie (jan 2020 – jul 2021), Masterclass-programma Advanced SEO copywriting – SRM (2015)

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Wordpress, Contentful, Sitecore, Wagtail, Else, Selligent
  • Jira, Confluence, Trello, Podio
  • Photoshop, iMovie, Facebook Power Editor
  • Mailchimp, Selligent Express, Basecamp, Google Drive, Sharepoint, Zeplin

Dienstverband: per direct beschikbaar op freelance/interim basis. Voor langere klussen 16 uur per week. Voor korte klussen van 1 of 2 weken is 3 of 4 dagen bespreekbaar.

Bereisbare regio: Amsterdam/Noord-Holland, Rotterdam/Zuid-Holland.

Tariefindicatie: € 90,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.