Kandidaat: MARCOM MANAGER - CREATIVE STRATEGIST - BRAND MARKETEER

  • Vast
  • UTRECHT
  • Communicatie & Online Marketing & Digital & Media
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 29918)

Gewenste positie: een functie als marketing manager, creative strategist of brand marketeer:

  • Ontwikkelen van creatieve, onderzoeks- of datagedreven strategieën, teamwork, relatiebeheer en het overtuigen van stakeholders, klanten of doelgroepen, in copywriting of een presentatie.
  • Als marketingliefhebber, consultant en creatief strateeg is hij op zoek naar een rol waarin hij deze persona’s kan combineren, en het liefst binnen een creatieve en energieke bedrijfscultuur.

Gewenst bureau/brand: een creatief communicatiebureau, dat werkt voor consumenten merken en bij voorkeur ook non-profit organisaties en/of overheden waarin hij samen kan werken met creatieve teams. Ook een brand/marketing management rol bij een merk waarmee hij affiniteit heeft behoort tot de mogelijkheden.

Persoon/eigenschappen: competitief, enthousiast en nieuwsgierig karakter. Wordt graag uitgedaagd, werkt doelgericht, sociale, prettige collega en richt processen zo duurzaam en frictieloos mogelijk in. Creatief, sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Denkt altijd een paar stappen verder. Inlevingsvermogen. Voelt merken, culturen en mensen erg goed aan en komt snel met een oplossingsrichting. Vlotte pen. Analytisch. Doorzettingsvermogen. Overtuigingskracht. Analytische- en presentatievaardigheden, consultancy- en leiderschapsvaardigheden.

Ervaring: 10+ jaar, o.a. als Marketing Manager, Mediastrateeg, Online Marketeer, Digital Advertising, Consultant aan zowel klant- als bureauzijde

  • Opstellen van marketinginspanningen waar merk, media, content, creatie en tone of voice met elkaar geïntegreerd zijn.
  • Ontwikkelen van creatieve, onderzoeks- en datagedreven strategieën
  • Relatiebeheer
  • Het overtuigen van stakeholders, klanten of doelgroepen, in copywriting of een presentatie.
  • Voor diverse spraakmakende klanten en prospects uitwerken (op basis van eigen en externe data) media strategieën, waarbij hij op zoek gaat naar de ideale budgetverdeling en kanalenmix in iedere fase van de customer journey en adviseert m.b.t. propositie en creatie
  • In de lead om deze strategieën uit te voeren. Hierbij aansturen van collega-consultants
  • Kennis van en ervaring met een breed scala aan marketing oplossingen en kanalen en affiniteit met de techniek erachter. Weet het succes van marketing inspanning in iedere fase van de customer journey inzichtelijk te maken.
  • Sterk in het analyseren en beoordelen van data, waarbij hij snel tot de kern komt en er actionable insights uit haal.
  • Groot netwerk opgebouwd in het Nederlandse digital marketing- en publisherlandschap.
  • Leiding geven aan diverse klantenteams en betrokken bij het strategische proces voorafgaand aan klanttrajecten, waarin hij discipline overstijgend adviseert. Het geven van interne als externe kennissessies en opleiden van junior en medior collega’s.
  • Als digital marketeer en consultant gewerkt voor diverse spraakmakende klanten en prospects, uitwerken van datagedreven marketingstrategieën o.b.v. onderzoeken en effectstudies, op zoek naar de ideale budgetverdeling en kanalenmix in iedere fase van de customer journey en adviseren op propositie, copy en content.
  • Bij webshop verantwoordelijk voor de groei van de eigen kledingmerken, bepalen fundament van het merk in termen van geschreven en visuele communicatie en briefde grafische collega’s en online marketeers. Schakelde met product ontwikkeling om technische informatie te vertalen naar commerciële proposities. Datagedreven keuzes maken voor de inzet van diverse owned, earned en paid kanalen, pr of influencers.
  • Verantwoordelijk geweest voor de inzet van diverse online advertentie kanalen zoals programmatic display, video en social advertising. Bepalen hoe het online advertentiebudget zo effectief mogelijk ingezet kon worden en samenwerken samen met verschillende interne opdrachtgevers, publishers, ad networks, media- en creatiebureaus. Schakelde met de webanalist voor technische implementaties. Samen met de communicatiemanager en commercieel directeur bewaken van consistentie met offline advertentie inspanningen op TV en radio.

Accounts: Voornamelijk B2C / A-merken, ook B2B branches o.a. Childcare, Sportbrands, retail, Fashion, Insurance, NGO’s, Education.

Opleidingen: Bachelor of Business Administration in Media and Entertainment Management.

Cursussen: Consultancy & Leadership.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift. Beperkt: Duits en Spaans.

Software kennis/ervaring:

  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Final Cut Pro
  • Microsoft Office
  • HTML / CSS
  • CMS (webmastering)
  • Display & Video 360
  • Google Campaign Manager
  • Google Studio
  • Google Ads
  • Youtube Analytics
  • Facebook Business Manager
  • The Next Ad
  • MOAT
  • bGenius
  • Criteo
  • Flextrack
  • Chat GPT

Dienstverband: fulltime beschikbaar (/beschikbaar voor .. uur p/week) voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: N.v.t.

Bereisbare regio: Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Holland.

Salarisindicatie: €5.400,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, bespreekbaar. Afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: nog te bepalen.