Gewenst project: als senior (Merk) Strateeg, inzetbaar voor:
- Interim opdrachten bij een creatief bureau of adverteerder met behoefte aan een ervaren strateeg om verantwoordelijkheden over te nemen tijdens zwangerschaps- of ziekteverlof van een belangrijke collega. Om samenwerking met opdrachtgevers op strategisch niveau van hoog niveau te blijven houden en creatieve teams bij te staan met nieuwe insights, creative briefs en versterken van hun ideeën.
- Creatieve bedrijven die snel groeien en merken dat ze nu of nooit een coherent verhaal moeten maken van hun merk. Door begeleiding en centrale aansturing te bieden aan ontwerpers, tekstschrijvers en web developers die het merk tot leven brengen.
- Korte opdrachten of pitches, waarbij een klant briefing snel moet worden vertaald in insights en creative brief, door direct samen te werken met opdrachtgever en creatie.
Verantwoordelijkheden:
- Inlezen in probleem opdrachtgever en dit vertalen naar een strategie;
- Partnerships realiseren en onderhouden met media-exploitanten, allianties en andere bureaus uit het roster van een klant;
- Leiden en winnen van new business pitches;
- Basis leggen voor langdurige relaties/tevreden opdrachtgevers;
- (Indien gewenst) meedenken over positionering/koers eigen bureau.
Expertise/inzetbaar voor: pitches, digitale doorvertalingen, branding/positionering/merkontwikkeling, strategie voor langdurige campagnes.
Middelen: online content, social, identities/brandbook en design, radio, TVC’s, programmatic, outdoor.
Persoon/eigenschappen: communicatief en sociaal vaardig, brede kennis en interesse, inzicht in sociale psychologie, even pragmatisch als strategisch, analytisch, sterk in het identificeren van problemen en bedenken van passende oplossingen.
Ervaring: 10+ jaar als Strategic Planner bij thema- en digitale reclamebureaus:
- Ontwikkelen van nieuwe merkplatformen en bouwen aan bestaande campagnes;
- Leiden van (strategische) projecten voor creatieve bureaus;
- New business pitches;
- Relatiebeheer en bouwen aan langdurige samenwerkingen met opdrachtgevers;
- Achtergrond in onderzoek (o.a. interviews, focus groepen, discussies, UX/usability testing);
- Ervaren en succesvol met overheidstenders.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, o.a. in de hotel / hospitality, online retail, energie, finance / verzekeringen, telecom, non-profits en overheid.
Opleidingen: Master Communicatiewetenschap
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Bereisbare regio: Noord-Holland/Utrecht
Opzegtermijn: 1 maand
Dienstverband: beschikbaar op fulltime basis, voorkeur voor freelance/interim projecten. Eventueel voor een vast dienstverband als er een kans is om de cultuur van het bureau nog te helpen vormen en mee te bepalen over de koers van het bureau, bijv. als Strategy Director.
Tariefindicatie: € 800,- per dag, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project