Kandidaat: MERKSTRATEEG - BRANDING SPECIALIST

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Purpose Driven & Content & Klantzijde/brands & Branding/design & Digital & Advertising
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 29313)

Gewenste positie: een rol met de focus op merkstrategie/branding:

  • Neerzetten van proposities, merken verder helpen, (merk) campagnes ontwikkelen;
  • Merkpositioneringen (helpen) bepalen, merkidentiteit identiteit creëren, merkwaarden bepalen, etc.;
  • Data en culturele inzichten zoeken en integreren;
  • Markt- en consumentenonderzoek opzetten en faciliteren;
  • Workshops en/of werksessies opzetten en geven;
  • Creatie en/of designteam briefen.

Gewenst bureau/brand: eigentijds middelgroot/groot bureau dat innovatie en verandering omarmt. Veel verantwoordelijkheden, flexibel en hybride werken. Onderdeel zijn van een strategisch team dat werkt met bestaande/werkende processen.

Persoonlijkheid:

  • Nieuwsgierig, wil heel graag begrijpen waarom dingen gaan zoals ze gaan en werkt zoals ze werken. En waarom ;-)
  • Veel affiniteit met muziek, gaming en andere culturele vlakken.
  • Groot inlevingsvermogen. Dit helpt bij het opbouwen van een goede klantrelatie maar komt vooral tot z’n recht in het strategische proces en het in kaart brengen van het merk- en product potentieel.
  • Ondernemend, creatief en verantwoordelijk.

Ervaring: 10+ jaar, o.a. als Brand Strateeg bij een reclamebureau en als Product Manager aan klantzijde:

  • Branding, positioneringstrajecten;
  • Ontwikkelen van content strategieën, merk & communicatiestrategieën, social strategie, sales strategieën. Kracht en affiniteit ligt op merk;
  • Workshops, kennissessies en consumentenonderzoek opzetten & faciliteren;
  • Ruim tien jaar ervaring als (brand/product) marketeer, waarvan vier jaar strategie;
  • Geen traditionele agency achtergrond maar veel ervaring opgedaan in de muziekindustrie dat erg doelgroep/niche focust is.

Accounts: grote nationale en internationale klanten zoals bol.com, Randstad Groep, Triumph, Univé, Philips. Maar het waren vooral de kleinere, opstartende merken waar ze het meeste plezier uit haalde, omdat hier vaak veel meer ruimte voor creativiteit is en deze organisaties veel wendbaarder zijn. Vanuit degelijke positie is ze op haar sterkst. Gabson BV. is hier een goed voorbeeld van. Tevens brand building voor veel lokale en internationale artiesten.

Opleidingen: hbo Media, Information & Communication Editing & Media Productie

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: beschikbaar vanaf september/oktober.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: +/- € 5.500,- bruto p/maand o.b.v. 40 uur, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.