Kandidaat: CREATIVE - STRATEGIC DESIGNER

  • Vrouw, 34 jaar
  • Vast
  • LANDSMEER
  • Brands/klantzijde & Branding/design & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 28882)

Gewenste positie: wil graag betrokken worden bij de ontwikkeling van nieuwe concepten zoals een Art Director, en het ontwerpen en begeleiden van de uiteindelijke uiting zoals een Design Lead. Van begin tot eind een creatieve denktank zijn. Dit binnen een jong, gezellig en ambitieus team waar zowel samen als zelfstandig gewerkt kan worden, met genoeg afwisseling in dagelijkse werkzaamheden. Zoekt doorgroei-/ontwikkelingsmogelijkheden richting een Creative Lead positie.

  • Bedenken en ontwerpen van middelenvrije (communicatie) uitingen: in strategie, concept en uitwerking;
  • Inspireren met nieuwe inzichten en (vorm)ideeën;
  • Bewaken van het idee en/of de brand identity;
  • Kan leiding geven binnen een klein team (junior/stagiaires) en aansturen van freelancers;
  • Voorkeur voor opdrachten van social enterprises.

Gewenst bureau/brand: reclame-/designbureau, activatiebureau, communicatiebureau, agile omgeving. Middelgroot bureau met duidelijke visie en ambitie die (duurzame) verandering teweeg wil brengen. Een omgeving die innovatie en creativiteit stimuleert.

Persoon/eigenschappen: ondernemend, verantwoordelijk, probleemoplossend, kritisch, gepassioneerd, creatief, visueel ingesteld, empathisch, betrouwbaar, loyaal, sociaal, humor.

Ervaring: 8 jaar, o.a. als (freelance) Creative en Strategic Designer aan klantzijde en bij een design en reclamebureau:

  • Bedenken en ontwikkelen van concepten voor campagnes, producten en brand identities;
  • Uitwerken van moodboards en presentaties;
  • Doorontwikkeling naar identities en (communicatie)middelen; logo, fonts, kleuren fotografie en artwork, packaging, video’s en social media posts;
  • Schetsen/illustreren;
  • Opleveren van brandbooks;
  • Schrijven van briefings;
  • Bewaken van de identiteit;
  • Faciliteren van brainstorm workshops;
  • Klantcontact;
  • Aansturen en ondersteunen, zowel intern als extern.

Accounts: B2C, social enterprises, start-ups, stichting, B2B.

Opleidingen: Willem de Kooning Advertising (hbo), Sint Lucas Design & Communication (mbo).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Photoshop CC
  • Illustrator CC
  • Indesign CC

Bereisbare regio: Noord-Holland, Utrecht
Opzegtermijn: 1 maand
Dienstverband: beschikbaar op fulltime basis of 36 uur voor een vast dienstverband. 

Salarisindicatie: € 4000/4500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.