Kandidaat: (FREELANCE) ART DIRECTOR - CREATIVE - STRATEGIC DESIGNER

  • Freelance & Vast
  • LANDSMEER
  • Purpose Driven & Klantzijde/brands & Branding/design & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 28882)

Gewenste positie of project: een rol als art director of creative, met de focus op concept ontwikkeling en begeleiding en coaching van designers:

  • Van begin tot eind betrokken zijn bij middelenvrije communicatietrajecten, van briefing opstellen, brainstorms begeleiden, aansturing en waar nodig het ontwerp zelf uitwerken;
  • Betrokken bij strategie en samenwerken met strategen;
  • Concepten ontwikkelen en Art Direction van shoots; 
  • Inspireren met nieuwe inzichten en (vorm)ideeën;
  • Bewaken van het idee en/of de brand identity;
  • Aansturen van freelancers en externe bureaus;
  • Voorkeur voor maatschappelijk betrokken / purpose driven opdrachten.

Gewenst bureau/brand: communicatie- of designbureau. Middelgroot bureau met duidelijke visie en ambitie die (duurzame) verandering teweeg wil brengen. Een omgeving die innovatie en creativiteit stimuleert. Dit binnen een jong, gezellig en ambitieus team waar zowel samen als zelfstandig gewerkt kan worden, met genoeg afwisseling in dagelijkse werkzaamheden. 

Persoon/eigenschappen: creatief, flexibel, zelfstandig, enthousiast, toegewijd, ondernemend, verantwoordelijk, probleemoplossend, sociaal, humor, kritisch, gepassioneerd, visueel ingesteld, empathisch, betrouwbaar, loyaal.

Ervaring: > 10 jaar, o.a. als (freelance en vast) Creative en Strategic Designer aan klantzijde en bij een design en communicatiebureau:

  • Bedenken en ontwikkelen van concepten voor campagnes, producten en brand identities
  • Doorontwikkeling naar identities en (communicatie)middelen; logo, fonts, kleuren, fotografie en artwork, packaging, video’s en social media posts
  • Bewaken van de identiteit
  • Schrijven van briefings
  • Aansturen en ondersteunen, zowel intern als extern
  • Faciliteren van brainstorm workshops
  • Organiseren en voorbereiden van shoots
  • Klantcontact
  • Uitwerken van moodboards en presentaties
  • Schetsen/illustreren van o.a. storyboards
  • Opleveren van brandbooks.

Accounts: B2C, social enterprises, start-ups, stichting, B2B.

Opleidingen: Willem de Kooning Advertising (hbo), Sint Lucas Design & Communication (mbo).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring

  • Photoshop
  • Illustrator
  • Indesign
  • Word/Excel (basiskennis
  • Jira, Slack, Miro (basiskennis)

Bereisbare regio: Noord-Holland, en op freelance basis Randstad. 
Opzegtermijn: 1 maand

Dienstverband: beschikbaar tussen 24 - 32 uur voor een vast dienstverband en op freelance basis. 

Tarief indicatie: € 85/90,- afhankelijk van het soort en de duur van het project.

Salarisindicatie: € 4.500/5.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.