Gewenste positie (of project): een MT/management rol als Operations Director of als MD met de focus op de interne operatie:
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, managen van de mensen
• Opzetten of optimaliseren processen van een bureau dat in ontwikkeling is
• Aansturen teams/projectmanagement
• Sturen op winstgevendheid van het bureau of brand
• Verantwoordelijk voor urenregistratie en facturatie
• Stakeholder management
• Creatief en inhoudelijk betrokken
Gewenst bureau/brand: agency dat toe is om verder te groeien en/of een professionalisering, efficiencyslag te maken, of een tof brand (lifestyle, fashion). Slagvaardig, creatief, internationale ambitie.
Persoon/eigenschappen: commercieel, stressbestendig, snelle denker, resultaatgericht, georganiseerd en gestructureerd en cijfermatig sterk, leider, ambitieus, kan zich goed inleven in de klantvraag, bewaakt budgetten en deadlines, energiek en aandacht voor de mens én de business. Veel digital agency kennis/ervaring.
Ervaring: > 5 jaar Operations Director en daarvoor ruime ervaring (of 10 jaar) als Digital Projectmanager bij Digital Design agency.
- MT-lid, Operations management: bureau doelstellingen bepalen en bewaken. Implementeren, monitoren en verzorgen van de werkprocessen die bijdragen aan de winstgevendheid van het bureau;
- Team management: dagelijkse aansturing van teams en bewaken van de duurzaamheid, saamhorigheid en welzijn van het team. Uitvragen, optimaliseren en monitoren van de medewerkerstevredenheid;
- Human Resources: i.s.m. HR en IT verantwoordelijk voor een soepele onboarding;
- Coaching en mentoring: ervaring met het coachen en begeleiden van teamleden op zowel werkinhoudelijk als persoonlijk vlak;
- Projectmanagement / planning: eindverantwoordelijk voor een succesvolle oplevering van een project, binnen planning en budget.
- Doelmatig plannen van teamleden. Is scherp op de juiste teamsamenstelling, en zet teamleden graag in hun kracht;
- Stakeholder management: de schakel tussen account, project lead en stakeholders. Signaleert nieuwe sales kansen;
- Budgeting, invoicing: maandelijkse facturatie en inzichtelijk maken van de omzet.
Expertise: communicatie, digital design, innovatie en technologie.
Opleidingen: Hbo, Communicatie en Multimedia Design. Leiderschapstrainingen.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland/Amsterdam.
Salarisindicatie: € 7.000/€ 7.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefsindicatie: afhankelijk van het project en de duur van de opdracht.