Kandidaat: BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER

  • Onbekend
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Tech
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 28181)

Bereisbare regio: A’dam, Utrecht, Den Haag
Leeftijd: 30 jaar
Opzegtermijn: 1 maand
Beschikbaar op fulltime basis

Soort dienstverband: vast dienstverband

Gewenste positie: een verantwoordelijke en inhoudelijke commerciële positie met een interessante mix van new business development, accountmanagement en consultancy
waarin bij voorkeur het zwaartepunt op business development ligt: 

  • Strategisch meedenken en adviseren van opdrachtgevers 
  • Ontdekken en benutten van nieuw marktpotentieel, a.d.h.v. aangedragen leads (door sales executives), door eigen initiatief (cold calling), inzetten van eigen network en bezoeken van events
  • Op- en uitbouwen klantrelaties en bouwen aan lange termijn relaties, bij voorkeur met de meest dynamische en uitdagende accounts
  • Presenteren en pitchen
  • Werkt graag voor klanten die voor uitdagingen staan om hun relevantie in het digitale tijdperk te behouden/versterken d.m.v. transformaties/positioneringstrajecten 
  • Pre: vanuit commercie betrokken bij de positionering en strategie van het eigen bureau
  • Kers op de taart: bouwen, en leidinggeven aan, een team van account/sales medewerkers

Persoon/eigenschappen: ambitieus; consultative seller; doelgericht; enthousiast en enthousiasmerend en motiverend; getting things done mentaliteit; strategisch en commercieel; wordt uitgedaagd door complexe vraagstukken; werkt resultaatgericht; betrokken; trekt graag verantwoordelijkheid naar zich toe

Ervaring: 5 jaar in accountfuncties bij digital agencies en bij een big 4 consultancy firm

2 jaar als digital accountmanager bij een groot (internationaal) creative digital agency  
1 jaar bij een digital marketing/media agency
2 jaar bij een big 4 consultancy firm als Consultant

  • Sterk in strategisch meedenken en adviseren 
  • Enthousiasmeren relaties en verbindende factor binnen teams
  • New business, Presenteren en pitchen
  • Ervaren in aansturen van multidisciplinaire teams

Projecten: o.a. marketing strategie en campagnes/concepten; marketing tech, apps, platforms en websites, transitietrajecten

Accounts: A-merken en groot MKB o.a. in de FMCG, financiële dienstverlening, travel, online gambling 

Gewenst agency/consultancy: op het snijvlak van digital, innovatie en strategie waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en goede performance beloond wordt en/of waar ontwikkeling gestimuleerd wordt. Bij voorkeur een organisatie waar verantwoordelijkheden niet ingekaderd worden en voldoende ruimte is voor eigen initiatief

Opleidingen: wo bachelor & master rechten

Cursussen: diverse Google certificaten

Talenkennis: Nederlands (moedertaal) en Engels (vloeiend) in woord en schrift

ICT kennis: Salesforce

Salarisindicatie:  € 4.500,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van functie/ontwikkelings-doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden