Kandidaat: OPERATIONS DIRECTOR - CEO

  • Vrouw, 55 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 27743)

Bereisbare regio: Noord Holland.
Beschikbaar op fulltime basis of voor 4 dagen.

Gewenste positie: een zelfstandige, inhoudelijke/strategische rol als Operations Director of een CEO functie bij een digital/content agency of bij een creative department aan klantzijde:

  • Sparringpartner voor management, betrokken/mede bepalen bij het vormen van het beleid en organisatiestrategie, pre lid MT
  • Professionaliseren interne organisatie, processen opzetten/ optimaliseren
  • Aanspreekpunt voor klant en escalaties, strategisch adviseren opdrachtgevers over haalbaarheid van de projecten en de brug slaan naar projectmanagement
  • Sturen op winstgevendheid van projecten, bewaken van planningen, budgetten en delivery
  • Coachen van teams, samenwerking stimuleren

Persoon/eigenschappen: digital savvy; communicatief- en sociaal vaardig; open en direct; motivator; inhoudelijk, strategisch en commercieel; goede mensenkennis; organisatorisch.

Ervaring: 20 jaar, o.a. als Operations Director, Program Manager en Account Director bij digitale, productie- en reclamebureaus en aan klantzijde:

  • Verantwoordelijk voor internationaal team van 50 man (developers, creatives, designers, copywriters, producers en PM), van werving, resource planning, ontwikkeling etc.
  • Verantwoordelijk voor finance, HR en operationele zaken
  • Optimaliseren van processen en zorgen voor efficiënte workflows en goede briefings
  • Verantwoordelijk voor major accounts (budget> miljoen), adviserende en relationele rol naar opdrachtgevers
  • Adviseren over digitale transformaties bij opdrachtgevers
  • Verantwoordelijk voor program management, projectmanagement en productie
  • New business development
  • General management voor diverse business units
  • Ontwikkelen van (e-business, geïntegreerde communicatie en rebranding) strategieën

Projecten: websites, platforms, apps, games, installaties, e-commerce, digitale transformaties, opzetten en managen CRM programma.
Accounts: B2B, B2C / A-Merken, nationaal en internationaal, branches o.a. automotive, entertainment, sport, retail, consumer electronics.

Gewenst bureau/brand: bureau- of klantzijde, digital focus; jonge, open cultuur; team spirit; bij voorkeur internationaal.

Opleidingen: VU module Organisatiekunde Copywriting; Public Relations; Presentatietechnieken.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (uitstekend) in woord en schrift.

Salarisindicatie: € 7.000/8.000,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.